The challenges assumed by higher education after the COVID-19 pandemic in Colombia: the new academic paradigm
Los retos asumidos por la educación superior tras la pandemia del COVID-19 en Colombia: el nuevo paradigma académico
dc.creator | Palencia Buelvas, Ronald Yesid | |
dc.creator | Díaz Herrera, Yeimys Judith | |
dc.creator | Pérez Domínguez , Wilder Smith | |
dc.creator | Bustamante Elles, Geraldine Esther | |
dc.creator | Guerra Martínez, Dagoberto José | |
dc.date | 2023-07-05 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-11T22:09:10Z | |
dc.date.available | 2023-08-11T22:09:10Z | |
dc.identifier | http://www.revistasocialfronteriza.com/ojs/index.php/rev/article/view/64 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8266722 | |
dc.description | The objective of this research was to identify the challenges that HEIs in Colombia must assume after the COVID-19 pandemic. For this, seven main hemerographic documents that have investigated the subject through field research were selected. An analysis of the documents and their respective coding in Atlas.Ti was carried out, which allowed obtaining main variables such as logistical challenges, curricular challenges, financial challenges and social challenges for the writing of the results obtained; in addition, other sources of information were consulted that allowed the triangulation of the contents through the use of freely accessible databases such as Scielo, Zotero and different university repositories such as the National University of Colombia, the National Autonomous University of Mexico and the University of North. | en-US |
dc.description | La presente investigación tuvo como objetivo la identificación de los retos que las IES de Colombia deben asumir tras la pandemia del COVID-19. Para ello se seleccionaron siete documentos hemerográficos principales que han indagado sobre el tema a través de investigaciones de campo. Se realizó un análisis de los documentos y su respectiva codificación en Atlas.Ti que permitió la obtención de variables principales como retos logísticos, retos curriculares, retos financieros y retos sociales para la redacción de los resultados obtenidos; además se consultaron otras fuentes de información que permitió la triangulación de los contenidos a través del uso de bases de datos de libre acceso como Scielo, Zotero y diferentes repositorios universitarios como el de la Universidad Nacional de Colombia, Universidad Nacional Autónoma de México y Universidad del Norte. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Complementos en la Ciencia | es-ES |
dc.relation | http://www.revistasocialfronteriza.com/ojs/index.php/rev/article/view/64/124 | |
dc.relation | http://www.revistasocialfronteriza.com/ojs/index.php/rev/article/view/64/125 | |
dc.rights | Derechos de autor 2023 Ronald Yesid Palencia Buelvas, Yeimys Judith Díaz Herrera, Wilder Smith Pérez Domínguez , Geraldine Esther Bustamante Elles, Dagoberto José Guerra Martínez | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | Border Social Journal; Vol. 3 No. 4 (2023): Modernised societies with an emphasis on direct action ; 50-70 | en-US |
dc.source | Revista Social Fronteriza; Vol. 3 Núm. 4 (2023): Sociedades Modernadas con enfasis en la acción directa ; 50-70 | es-ES |
dc.source | 2806-5913 | |
dc.source | ark:/79348/resofro.3.4.2023 | |
dc.subject | Post pandemia; Retos logísticos; Retos curriculares; Retos financieros; Retos sociales | es-ES |
dc.subject | Post pandemic; Logistical challenges; Curricular challenges; Financial challenges; Social challenges. | en-US |
dc.title | The challenges assumed by higher education after the COVID-19 pandemic in Colombia: the new academic paradigm | en-US |
dc.title | Los retos asumidos por la educación superior tras la pandemia del COVID-19 en Colombia: el nuevo paradigma académico | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículos Originales evaluados por pares ciegos | es-ES |