bachelorThesis
The tri-fold as cooperative learning strategy to improve english foreign language writing skills amongst tenth-grade students, group “B”, at Marieta de Veintimilla educational institution, during the 2014-2015 academic school year
Autor
Montaño Ponce, Gabriela Elizabeth
Institución
Resumen
The present action research work was conducted with the objective of improving
writing skills in English as a Foreign Language with students of Tenth Year of
Basic Education, group "B", at Marieta de Veintimilla Educational Institution,
group consisting of 34 students, 20 girls and 14 boys, aged between 14 and 15
years old, through the application of the Tri-Fold as a strategy of cooperative
learning. Methods such as the scientific, descriptive, and analytic-synthetic were
used for the development of this research. The techniques and instruments applied
include: a pre and posttest, a pre and post- questionnaire, and observation sheets.
The results of the present investigation show a relevant improvement in student´s
writing skills in English Language, being it a positive result. It is concluded that
an appropriate application of the Tri-Fold as a cooperative learning strategy helps
students to improve significantly their writing skills in English as a Foreign
Language El presente trabajo de investigación se realizó con el objetivo de mejorar las
destrezas de escritura en el Idioma Inglés como lengua extranjera, de los
estudiantes del Décimo Año de Educación Básica, paralelo ―B‖, de la Unidad
Educativa Marieta de Veintimilla, grupo conformado por 34 estudiantes, 20
mujeres y 14 varones, entre 14 y 15 años de edad, a través de la aplicación del
Tríptico como una estrategia del aprendizaje cooperativo. Se utilizaron métodos
tales como el científico, descriptivo, analítico-sintético y estadístico. Además se
usaron técnicas e instrumentos de investigación tales como: pruebas,
cuestionarios, y hojas de observación. Los resultados de la presente investigación
demuestran una mejoría relevante en las destrezas de escritura de los estudiantes
después de la aplicación del Tríptico, siendo un resultado positivo. Se concluye
que la adecuada aplicación de esta estrategia ayuda a los estudiantes a mejorar
significativamente las destrezas de escritura en el Idioma Inglés