bachelorThesis
Rally table as a cooperative learning strategy to develop writing skills amongst tenth-grade group a9 students at bachillerato Beatriz Cueva de Ayora high school 2014 – 2015 academic period
Autor
Girón Rimacuna, Jenny María
Institución
Resumen
This action research was focused on “Rally Table” as a cooperative learning
strategy to improve writing skills amongst tenth-grade students. The researcher
used methods, such as: scientific, descriptive, analytic-synthetic, and statistic.
Additionally, the researcher implemented 15 lesson plans during the intervention
plan. Tests and questionnaires were applied to measure both the students’
development in writing skills and their behavior. An observation sheet was also
used throughout the intervention plan. After the intervention phase the results of
the post-test showed great progress in writing skills with the use of “Rally T able ”
strategy. Also, this strategy was essential to improve the cooperative learning
because the answers received from the post-questionnaire demonstrated an
excellent progress where the students worked cooperatively as most of them
contributed to the teamwork. Based on these results, it can be concluded that both
writing skills and cooperative learning increased at the same time Esta investigación se enfocó en la estrategia llamada Rally Table como
aprendizaje cooperativo para mejorar las habilidades de escritura de los
estudiantes del décimo año. El investigador utilizó algunos métodos, tales como:
científico, descriptivo, analítico-sintético, y estadístico. Adicionalmente el
investigador implementó 15 planes durante la intervención. También se aplicó
evaluaciones y cuestionarios que se utilizaron para medir el desarrollo de
habilidades de escritura y comportamiento de los estudiantes. Hojas de
observación también se utilizaron durante la intervención. Los resultados del
post-test indican un gran progreso en las habilidades de escritura utilizando la
estrategia Rally Table y las respuestas recibidas de los cuestionarios demostraron
que los estudiantes trabajaron en cooperación porque la mayoría de ellos
contribuyeron en el trabajo de equipo. Basándose en estos resultados, se concluye
que tanto las habilidades de escritura y el aprendizaje cooperativo aumentaron al
mismo tiempo. Es recomendable utilizar la estrategia Rally Table en las clases, ya
que ayuda a los estudiantes a desarrollar las habilidades de escritura de forma
entretenida