es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Ecuador
        • Universidades
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Ecuador
        • Universidades
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        • Ver ítem

        Centro educativo para niños con capacidades especiales: físicas, psicosociales e intelectuales “Jesús para los niños” Cañar, Ecuador

        Fecha
        2023-07-04
        Registro en:
        http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42356
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8152099
        Autor
        Pinguil Zhau, Galo Fernando
        Sumba Yanza, Jose Gerardo
        Institución
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        Resumen
        This thesis deals with the design of a new educational center called "Jesús para los niños", located in the city of Cañar. The main objecti- ve of this center is to provide an inclusive and quality education to children from 5 to 11 years old with physical, psychosocial and intellectual disabilities, promoting their well-being, participation and optimal learning. It is intended to address this need because the current establishment does not meet the necessary parameters to provide quality education. The research is based on a multidisciplinary approach that combines aspects of inclusive school architecture, pedagogy, and ergonomics. An exhaustive analysis of the characteristics and requirements of students with special educational needs is carried out, taking into account physical, cognitive and emotional aspects. The proposed design complies with local regulations and universal accessibility principles. Flexible spaces, therapy areas, adapted classrooms, and outdoor spaces are offered that encourage explora- tion and social interaction. In addition, the importance of natural lighting, adequate ventilation and acoustic control, others, are emphasized to create an environment conducive to learning and the well-being of children.
        Materias
        Arquitectura
        Edificaciones
        Construcciones educativas

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018