bachelorThesis
Inteligencia lógico - matemática
Registro en:
Herrera Hidalgo, Paulina Jimena (2017). Inteligencia lógico - matemática. Educación Básica. UTC. Latacunga. 88 p.
Autor
Herrera Hidalgo, Paulina Jimena
Institución
Resumen
Basic education is addressed towards the formation of reflective, proactive, qualified and human beings for life in society, mathematics learning is very important since, it is one of the educational areas for the existence of the student. It provides basic wisdom such as counting, grouping and selecting, allowing to be the necessary basis for its valuation. This research project intends to establish the incidence of the development of logical - mathematical intelligence in the teaching and learning process of the students of the 4th Year of General Basic Education in "Vicente León" Educational Unit, during 2016-2017. It was possible to demonstrate the lack of mastery of methodological strategies by the teachers, who carried out the entire teaching-learning process, without motivation, without play full strategies, which caused students to have difficulty in developing Logical-mathematical intelligence, in this way the students fulfilled the activities by obligation, without desire, by exigency, which produces an insignificant judgment. In mathematical logic, we refer to the logic that is in charge of studying valid or true statements, the relation of consequence between said statements, in order that their principles are oriented to a logical, critical and creative reasoning.... La educación básica se encamina a la formación de entes, reflexivos, proactivos y capacitados para la vida en sociedad, el aprendizaje de la matemática es de suma importancia ya que es una de las áreas educativas precisas para la existencia del educando, aportando sabidurías básicas, como contar, agrupar y seleccionar, permitiendo ser la base necesaria para la valoración de la misma. El presente proyecto de investigación pretende eestablecer la incidencia del desarrollo de la inteligencia lógico - matemática en el proceso de enseñanza- aprendizaje de los estudiantes del 4° Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa “Vicente León” durante el Año Lectivo 2016-2017, se pudo evidenciar la falta de dominio de estrategias metodológicas por parte de los docentes del establecimiento antes mencionado, quienes realizaron todo el proceso se enseñanza –aprendizaje , sin motivación, sin estrategias lúdicas , lo que produjo que los estudiantes tengan dificultad en el desarrollo de la inteligencia lógico- matemática, es de esta forma que los estudiantes cumplían las actividades por obligación, sin deseo, por exigencia, lo que produce un juicio poco significativo....