bachelorThesis
Diseño de una metodología de enseñanza para el aprendizaje del estilo crol de la natación en niños de 5 -8 años del Sector 9 de Octubre del Cantón Baba año 2022
Autor
Muñoz Cortez, Erick Alberto
Torres Murillo, Galo Joel
Institución
Resumen
The present investigation was based on the design of a teaching methodology for learning the front crawl style of swimming in children of 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton in 2022. Therefore, a non-specific research design was used. cross-sectional experimental, descriptive-propositive. A swimming style template adapted by the senior swimming coach Jaqueti (2018) was applied to diagnose the learning of the crawl style of swimming to a selected sample of 20 children between 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton. In addition, a questionnaire was applied through a survey and interview to measure the need for the design of a methodology to address the problem, supported by theoretical references through documentary research. Through the results of the study, it is expected to design a teaching methodology to contribute to the learning of the crawl style of swimming in children. The present investigation was based on the design of a teaching methodology for learning the front crawl style of swimming in children of 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton in 2022. Therefore, a non-specific research design was used. cross-sectional experimental, descriptive-propositive. A swimming style template adapted by the senior swimming coach Jaqueti (2018) was applied to diagnose the learning of the crawl style of swimming to a selected sample of 20 children between 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton. In addition, a questionnaire was applied through a survey and interview to measure the need for the design of a methodology to address the problem, supported by theoretical references through documentary research. Through the results of the study, it is expected to design a teaching methodology to contribute to the learning of the crawl style of swimming in children. La presente investigación se basó en el diseño de una metodología de enseñanza para el aprendizaje del estilo crol de la natación en niños de 5 - 8 años del sector 9 de octubre del cantón Baba año 2022. Por lo que se utilizó un diseño de investigación no experimental de corte transversal, descriptivo-propositivo. Se aplicó una plantilla de estilo de nado adaptada por la entrenadora de natación superior Jaqueti (2018) para diagnosticar el aprendizaje del estilo crol de la natación a una muestra seleccionada de 20 niños entre 5 - 8 años del sector 9 de octubre del cantón Baba. Además, se aplicó un cuestionario a través de una encuesta y entrevista para medir la necesidad del diseño de una metodología para atender la problemática, sustentada desde los referentes teóricos a través de investigación documental. Mediante los resultados del estudio se espera diseñar una metodología de enseñanza para contribuir al aprendizaje del estilo crol de la natación en niños.