info:eu-repo/semantics/article
Predicting the performance of the ship's propeller and hull by simulating the maneuver.
Predicción del rendimiento de la hélice y el casco del barco mediante la simulación de la maniobra.
Registro en:
10.56048/MQR20225.6.4.2022.746-770
Autor
Chafuelán Vera, Ariel Humberto
Acebo Arcentales, Aleph Salvador
Institución
Resumen
As for the interaction between the hull and the propeller, the research on the interaction between the ship and the propeller under the condition of direct sailing has been gradually improving in recent years. If reference ship maneuvering simulation data can be obtained at the design stage, the ship design will be more perfect. The objective of this article is to investigate the performance of the propeller for the simplified maneuvering movement, observing the influence of the interaction between the propeller and the hull. The analysis will focus on two tests in the boat test, roll test and the zig-zag test. The STAR-CCM+ software is used to calculate the wake flow field caused by the hull during viscous flow maneuvers, and then this flow field is used as the propeller. The propeller inlet flow is estimated by potential flow theory, and finally the force of the propeller is placed in the viscous flow using the force of the body to couple the two, and the propeller at the ship's operating conditions is calculated. through interactive iterations. The effect of interaction of the propeller and the hull. La investigación sobre la interacción entre el casco y la hélice bajo la condición de navegación directa ha ido mejorando gradualmente en los últimos años. Si se pueden obtener datos de simulación de maniobras de barcos de referencia en la etapa de diseño , el diseño del barco será más perfecto. El objetivo de este artículo es investigar el desempeño de la hélice para el movimiento de maniobra simplificado, observando la influencia de la interacción entre la hélice y el casco. El análisis se centrará en dos pruebas en la prueba del barco, prueba de balanceo y la prueba de zig-zag. Se utiliza el software STAR-CCM+ para calcular el campo de flujo de estela causado por el casco durante maniobras con flujo viscoso, y luego este campo de flujo se utiliza como la hélice. El flujo de entrada de la hélice se estima mediante la teoría del flujo potencial, y finalmente la fuerza de la hélice se coloca en el flujo viscoso utilizando la fuerza del cuerpo para acoplar los dos, y se calcula la hélice en las condiciones operativas del barco a través de iteraciones interactivas. El efecto de interacción de la hélice y el casco.