info:eu-repo/semantics/masterThesis
El uso del “Google Apps For Education” y la enseñanza virtual en los estudiantes de una escuela de ballet folklórico de Lima 2021
Autor
Elescano Pichilingue, Danny Martin
Resumen
Escuela de Postgrado The objective of this research was to describe what was implemented in the use of Google APPS for Education and virtual teaching in the students of a folkloric ballet school in Lima during the year 2021. To do this, a sample of 10 students from a population was taken. of the group formed by the school. The research presents a qualitative approach, with a descriptive scope of phenomenological design. Theresults show that students and teachers notice an improvement in the virtual teaching of the different dances taught, evidencing continuity without interruptions, evidencing acceptance, predisposition and adaptation in the learning of the dances taught, thanks to the analysis that promotes the use of Google APPS for Education. It is concluded that the use of Google APPS for Education is relevant because it benefits the teacher in his work as a facilitator and the students because it favors the developmentof the ability to learn the dances taught. The students expressed success in improving their process for learning the different dances taught by the teachers, as well as the evaluation carried out with the use of Google APPS for Education, which facilitated the improvement of the virtual teaching of the different dances taught and allowed identifying resistance to acceptance. of this new way of teaching, problems of predisposition and adaptation in the learning of the dances taught. In addition, the constant use of Google APPS for Education promoted a new medium to make it a main ally for virtual teaching, and helped them improve the learning of the dances taught, variety of choreographies, precise approach of teachers towards students and achievements by students. Esta investigación tuvo como objetivo describir lo implementado en el uso del Google APPS for Education y la enseñanza virtual en los estudiantes de una escuela de ballet folklórico de Lima durante el año 2021. Para ello, se ha tomado una muestra de 10 estudiantes de una población del grupo formado por la escuela. La investigación presenta un enfoque cualitativo, de alcance descriptivo de diseño fenomenológico. Los resultados muestran que los estudiantes y los docentes notan un mejoramiento en la enseñanza virtual de los distintos bailes impartidos, evidenciando continuidad sin interrupciones, evidenciando aceptación, predisposición y adaptación en el aprendizaje de los bailes impartidos, gracias al análisis que promueve el uso del Google APPS for Education.Se concluye que el uso del Google APPS for Education es relevante debido a que beneficia al docente en su labor de facilitador y a los estudiantes porque favorece el desarrollo de la habilidad para aprender los bailes impartidos. Los estudiantes expresaron logró en la mejora de su proceso por aprender los distintos bailes impartidos por los docentes, así como la evaluación realizada con el uso del Google APPS for Education facilitó mejorar la enseñanza virtual de los distintos bailes impartidos y permitió identificar resistencia a la aceptación de este nuevo modo de enseñanza, problemas de predisposición y adaptación en el aprendizaje de los bailes impartidos. Además, el constante uso del Google APPS for Education promovió un nuevo medio para convertirlo en un principal aliado para la enseñanza virtual, y los ayudó a mejorar el aprendizaje de los bailes impartidos, variedad de coreografías, enfoque preciso de los docentes hacia los estudiantes y logros por parte de los estudiantes.