info:eu-repo/semantics/article
Strengths and weakness of tutoring in distance university education: workshops with tutors of natural and exact sciences
Fortalezas y debilidades de las tutorías en educación universitaria a distancia: talleres con tutores de ciencias exactas y naturales en Costa Rica
Registro en:
10.22458/urj.v9i1.1695
Autor
Calderon Badilla, Yency
Herrero Villareal, Diana
Andrés Jiménez, Carmen
Institución
Resumen
In distance education, tutorials system are important to guide learning process, through diagnostic, formative or summative evaluation. However, in some cases, tutorials are overrated, and generate isolation and disorientation. To improve tutoring, we did two workshops with tutors in a Costa Rican distance university, and found that traditional and distance tutoring need to be different. Some tutors do not have enough training in orientation and suffer from absenteeism and lack of familiarity with some topics. On the other hand, they tend to use varied motivation strategies. We also recommend the use of other technologies, such as virtual laboratories and Second LifeTM , and strengthening administrative factors. En la educación a distancia, el sistema de tutorías es importante para guiar el proceso de aprendizaje, a través de evaluaciones diagnósticas, formativas y sumativas. Sin embargo, en algunos casos, las tutorías son subestimadas, y generan aislamiento y desorientación. Para mejorar las tutorías, hicimos dos talleres con tutores de una universidad a distancia en Costa Rica, y encontramos que las tutorías tradicionales y a distancia necesitan modificarse. Algunos tutores no están suficientemente capacitados en orientación y sufren de ausentismo y falta de familiaridad con algunos temas. Por otro lado, tienden a usar diferentes estrategias de motivación. Recomendamos el uso de otras tecnologías, como laboratorios virtuales o Second LifeTM y fortalecer los factores adminsitrativos.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Roles of peer tutoring Improvement proposal for the understanding of the roles of the tutor and the tutored in the effective development of peer tutoring of the reasoning in pairs program
Flores Coll, Marta; UNIVERSIDAD DE BARCELONA (2021)This paper is oriented to school intervention, based on the methodological experience of cooperative learning that was developed in the context of professional practices carried out during a four-month period in the ... -
Distance education: the tutor under tutors’s perspective
Vilarinho, Lúcia Regina Goulart; Cabanas, Maria Inmaculada Chao