info:eu-repo/semantics/article
Perception of Effective Error Correction Techniques for Oral Production
Registro en:
10.15517/rlm.v0i24.24626
Autor
Riestra Carrión, Teresa
Institución
Resumen
The present study was conducted with 74 students from five Oral Communication courses in the English major at the Modern Languages School at University of Costa Rica. The research aimed at determining the most effective techniques used to correct oral production errors, an aspect of teaching which has long been discussed by educators and researchers. Taking into account the reviewed literature regarding the topic, three instruments were designed: a class observation checklist, a semantic scale regarding error correction for students and a questionnaire addressed to professors. A group sample of each of the five courses was surveyed along with their professors to identify the either positive or negative views on present error correction techniques. In general, students revealed their views of corrections as useful, clear, consistent, positive, and constructive. Moreover, professors indicated that covert corrections were effective for their students and used the most in their courses. As a conclusion, each professor is encouraged to explore and discover the error correction strategy which best suits students according to level and personality. This discovery should always be subject to change, for effective techniques for one group of students may vary from another. La investigación se llevó a cabo con 74 estudiantes de cinco cursos de Comunicación Oral del bachillerato en Inglés de la Escuela de Lenguas Modernas en la Universidad de Costa Rica. El objetivo del estudio consistió en identificar las técnicas más efectivas de evaluación de errores en la producción oral. Este aspecto de la enseñanza ha tenido muchas opiniones contrapuestas por parte de docentes e investigadores. Se encuestó a un grupo de cada curso junto con sus profesores para determinar si su perspectiva acerca de la corrección de errores dentro de los cursos concurrentes era negativa o positiva. Se utilizaron tres instrumentos: una observación de clases, una escala semántica acerca de la corrección de errores para estudiantes y un cuestionario para docentes. Los resultados mostraron que los estudiantes en general percibieron la corrección de errores como útil, clara, consistente, positiva y constructiva. Además, los profesores se inclinaron por las técnicas de corrección encubierta como las más efectivas para enfrentar los errores de producción oral de los estudiantes. Como conclusión, se sugiere que cada profesor explore y descubra la técnica que rinda mejores resultados y se adapte mejor tanto a las necesidades del nivel lingüístico como a la personalidad de los estudiantes. Este descubrimiento debe estar sujeto a ser modificado, pues las técnicas más efectivas de corrección de errores pueden variar de un grupo de estudiantes a otro.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Errors of memory and errors of (theory of) memory
Dantas, Danilo Fraga -
A general typology of mathematical errors for engineering students : Una tipología general de errores matemáticos para los estudiantes de ingeniería
Colina Pérez , Pedro José; Romero Rincón, Yaritza Josefina -
Description and Categorization of Phonic Errors by Students of Spanish/L2. Validation of the Taxonomy of Errors AACFELE
Blanco Canales, Ana; Nogueroles López, Marta