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Student-Teachers’ Perception of Feedback Sessions
Student-Teachers’ Perception of Feedback Sessions
Autor
González Ramírez, Ana Carolina
Institución
Resumen
In the implementation of an ESP course, post-graduate students receive their supervisors’ opinions in post-observation sessions which tend to be considered troublesome and a “necessary evil.” This study provided tips to 4 participants to improve their experience and thus change their perceptions of feedback sessions into a more enriching and positive experience because student-teachers who hold this view are more effective both as learners and teachers-in-training. Three data-collection instruments were used to evaluate possible changes in their perceptions. In the questionnaire, trainees mentioned emotions such as nervousness, mild interest, and frustration before, during, and after the feedback sessions. Observations and interviews indicated that the tips moderately achieved their goal and enhanced student-teachers’ motivation, self-awareness, and open-mindedness toward the sessions and the feedback received. Trainees described these sessions as an opportunity for reflection, adjustment, and improvement. Possible negative effects of power-differential (Anderson, 2007) were also observed in the participants. Their emotions, physical condition, experience, and expectations are discussed as possible reasons underlying the negative concept that feedback sessions usually hold. Limitations of this study included availability of participants and schedule of supervisions. Al impartir un curso de ESP, los estudiantes de posgrado reciben las opiniones de sus supervisores en sesiones de observación posterior, lo que suele ser considerado como problemático y un “mal necesario.” Este estudio proporciona consejos para 4 participantes a fin de mejorar su experiencia y cambiar así sus percepciones de las sesiones de “feedback” hacia una experiencia más enriquecedora y positiva, porque los estudiantes-profesores que sostienen esta postura son más eficientes, tanto en su calidad de instructores como de profesores en formación. Se utilizaron tres instrumentos derecolección de datos para evaluar los posibles cambios en sus percepciones. En el cuestionario, los participantes mencionaron emociones tales y como el nerviosismo, el poco interés y la frustración previa, durante las sesiones de evaluación posterior, respectivamente. Las observaciones y las entrevistas indicaron que los consejos prácticos lograron moderadamente sus objetivos, incrementaron la motivación de los estudiantes-profesores, la conciencia de sí mismos e incentivaron una mente abierta hacia las sesiones y la respuesta recibida. Los alumnos describen estas sesiones como una oportunidad para la reflexión, el ajuste y el mejoramiento. Los posibles efectos negativos del poder diferencial (Anderson, 2007) también se observaron en los participantes. Sus emociones, su condición física, su experiencia y sus expectativas se describen como posibles razones que enfatizan el aspecto negativo que las sesiones de “feedback” suelen poseer. Las limitaciones de este estudio incluyen la disponibilidad de los participantes y el calendario de supervisiones.