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Theory of the State in the Foundations of Philosophy of Law of Hegel
Teoría del Estado en los Fundamentos de la Filosofía del Derecho de Hegel
Registro en:
10.15517/re.v0i31.22634
Autor
Echandi Gurdián, Marcela
Institución
Resumen
The content of the present article deals with the State Theory as a central theme of Fundaments of the Philosophy of Law from Hegel. It comprehends four points: first, the law as a manifestation of the objective spirit, second, the concept of State, third, the power of the Prince and four, the conjunction of the three powers in relation with International Law. The first point explains how the social life is the only state where law finds its reality. The second one is called the cult for the State because of being the civil society the one that perfects the State and its ethic substance. Then, the state and law are inherently linked and both represent the fulfillment of the aspirations of man that supply all its spiritual reality. The political leader emanates the concrete personality of the State and the concept of sovereign in the level of reality that can only be represented in the figure of the government. This reasoning leads one of the strongest criticisms to Hegelian political thought: serving is a plataform for totalizing, non-totalitarian power. However, this difference is that the first unlike the tyranny –is immersed in the intrinsic movement of the universal history which is dialectical. El contenido del presente artículo versa sobre la Teoría del Estado como tema central de los Fundamentos de la Filosofía del Derecho de Hegel. Comprende cuatro temas: el derecho como manifestación del espíritu objetivo, el concepto de Estado, el poder del monarca y la conjunción de los tres poderes en relación con el derecho internacional. En un primer punto se aclara cómo la vida social es el único estado donde el derecho encuentra su realidad. El segundo punto es titulado el culto del Estado, por ser la sociedad civil la que perfecciona en él su sustancia ética. De este modo, el Estado y el derecho son consustanciales y ambos representan el logro de las aspiraciones del hombre que suplen toda su realidad espiritual. El gobernante encarna la personalidad concreta del Estado y el concepto de Soberano en el plano de la realidad, que solo puede ser representado en la figura del gobernante. Este razonamiento conduce a una de las más fuertes críticas al pensamiento político hegeliano: servir como plataforma para un Estado totalitario y no totalizante. No obstante, esta diferencia en el primer sentido, que es tiranía- está inmersa en el intrínseco movimiento de la historia universal que es dialéctico.