dc.creatorLarrosa-Fuentes, Juan S.
dc.date2022-06-08T00:29:58Z
dc.date2022-06-08T00:29:58Z
dc.date2022-03
dc.date.accessioned2023-07-21T22:11:57Z
dc.date.available2023-07-21T22:11:57Z
dc.identifierLarrosa-Fuentes, Juan S. “Representations of Latinos in a Democratic Party Campaign in the United States: Identity Ownership, Narratives, and Values”. Latin American Research Review, 2022, 1–14, https://doi.org/10.1017/lar.2022.19.
dc.identifier1542-4278
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11117/8058
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7761542
dc.descriptionIn the 2016 United States presidential election, candidates Trump and Clinton embraced the demands of certain social groups and in this way, politically and symbolically, chose to “own” the social identities of these groups. Trump decided to attack the Latino community, while Clinton positioned herself as an advocate for this community. This article presents the results of a social narrative analysis of the values that Clinton and her team used to reach out to Latino communities during the 2016 election. The Spanish-language messages produced by the Democratic campaign compose the sample, which includes blog posts, Facebook posts, tweets, and television ads. Clinton’s campaign produced narratives about who the “good Latinos” are and, consequently, the “good immigrants” while at the same time promoting values such as globalism, cosmopolitanism, and multiculturalism. Paradoxically, these narratives and values failed to portray Latinos’ diversity because they left out this community’s historical, social, and cultural complexity.
dc.descriptionDurante las elecciones presidenciales de 2016 en Estados Unidos, los candidatos Trump y Clinton hicieron suyas las demandas de ciertos grupos sociales; de esta manera, política y simbólicamente se “apropiaron” de las identidades de estos grupos. Trump decidió atacar a la comunidad latina y Clinton se posicionó como defensora de esta comunidad. Este artículo presenta un análisis de las narrativas sociales que Clinton y su equipo utilizaron para comunicarse con las comunidades latinas en 2016. Los mensajes en español de esta campaña componen la muestra, que incluye artículos de blog, publicaciones de Facebook y Twitter, y anuncios de televisión. La campaña produjo narrativas y valores sobre quiénes son los “buenos latinos” y los “buenos inmigrantes”. Además, promovió valores como el globalismo, el cosmopolitismo y el multiculturalismo. Paradójicamente, estas narrativas y valores no lograron retratar la diversidad latina porque dejaron de lado la complejidad histórica, social y cultural de esta comunidad.
dc.descriptionITESO, A.C.
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherCambridge University Press
dc.rightshttp://quijote.biblio.iteso.mx/licencias/CC-BY-NC-2.5-MX.pdf
dc.subject2016 United States Presidential Election
dc.subjectClinton’s Campaign
dc.subjectNarrative Analysis
dc.subjectPolitical Values
dc.subjectLatinos
dc.subjectElección Presidencial de Estados Unidos 2016
dc.subjectCampana de Clinton
dc.subjectAnálisis Narrativo
dc.subjectValores Políticos
dc.subjectComunicación Política
dc.subjectCampañas Políticas
dc.titleRepresentations of Latinos in a Democratic Party Campaign in the United States: Identity Ownership, Narratives, and Values
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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