Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students
Experiencias literarias que propician una sinergia emotiva entre padres y alumnos: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students
dc.creator | FLORES MONROY, MARÍA DOLORES | |
dc.date | 2016-02-05 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T23:10:54Z | |
dc.date.available | 2023-07-17T23:10:54Z | |
dc.identifier | https://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/34 | |
dc.identifier | 10.36799/el.v1i1.34 | |
dc.identifier | http://www.repositorioinstitucional.uson.mx/handle/unison/5750 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7547943 | |
dc.description | The present paper expounds a didactic experience in the devising of a learning design applied to fifty high school students with parents’ involvement during a whole semester. Such experience consisted in asking the students to make up the composition of a simple and short narrative. Methodology, qualitative and interpretative, was about the writing of an anecdote which was lately considered as the base for transforming it later as a fable, having as co-writers mom and dad. The results, optimistic and hopeful, show that the adolescent high school student can improve his writing when his/her parents’ help is included as support. | |
dc.description | El presente artículo expone una experiencia didáctica consistente en la ideación de un diseño de aprendizaje aplicado a cincuenta estudiantes preparatorianos, con la involucración de los padres y con una duración de un semestre. Tal experiencia consistió en la redacción de una narración sencilla y breve. La metodología cualitativo-interpretativa consistió en la redacción de una anécdota que posteriormente sirvió de base para redactar una fábula, teniendo como co-autores a papá y mamá. Los resultados esperanzadores y optimistas se reducen a demostrar que el alumno de bachillerato puede mejorar su redacción si se incluye como apoyo de aprendizaje el apoyo de sus padres. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.publisher | Universidad de Sonora | |
dc.relation | #PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE# | |
dc.relation | https://estudioslambda.unison.mx/index.php/estudioslambda/article/view/34/24 | |
dc.source | Estudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 No. 1 (2016); 235-244 | |
dc.source | Estudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura. ; Vol. 1 Núm. 1 (2016); 235-244 | |
dc.source | 2448-5942 | |
dc.subject | Experiencia didáctica | |
dc.subject | participación de padres | |
dc.subject | trabajo compartido | |
dc.subject | emoción con sinergia. | |
dc.subject | Didactic experience | |
dc.subject | parents’ participation | |
dc.subject | team work | |
dc.subject | emotion with synergy | |
dc.title | Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students | |
dc.title | Experiencias literarias que propician una sinergia emotiva entre padres y alumnos: Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students |