Mobil-learning (m-learning) in times of pandemic
Aprendizaje electrónico móvil (m-learning) en época de pandemia
dc.creator | García, Víctor R. | |
dc.creator | Arévalo, Rómulo D. | |
dc.creator | López, Carlos V. | |
dc.date | 2023-05-23 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T22:52:11Z | |
dc.date.available | 2023-07-13T22:52:11Z | |
dc.identifier | https://produccioncientificaluz.org/index.php/omnia/article/view/40176 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7427048 | |
dc.description | The objective of this documentary research with bibliographic design was the analysis of mobile applications associated with a set of categories of educational functionality, which can be used by both teachers and students at all levels of the educational system. A set of 114 mobile applications that can be downloaded through the platforms associated with the different operating systems and mobile devices in all their ranges and versions were analyzed. The theorists who supported this research were: Santiago, et al (2015), Filgueira (2014) and Organizations such as: UNESCO (2018) and OMS (2020). The result of the research has been the recommendation of 48 Apps distributed among the different categories given their educational functionality. The application of the m-learning modality makes it possible to extend studies and training to social groups, eliminating barriers of time and space. | en-US |
dc.description | El objetivo de esta investigación documental con diseño bibliográfico fue analizar la aplicación móvil asociada a un conjunto de categorías de funcionabilidad educativa, que pueden ser utilizadas tanto por docentes, como por estudiantes en todos los niveles del sistema educativo. Se analizó un conjunto de 114 aplicaciones móviles que pueden ser descargadas a través de las plataformas asociadas a los distintos sistemas operativos y dispositivos móviles en todas sus gamas y versiones. Los teóricos que fundamentaron esta investigación fueron: Santiago, et al (2015), Filgueira (2014) y Organismos como: UNESCO (2018) y la OMS (2020). El resultado de la investigación ha sido la recomendación de 48 Apps distribuidas entre las diferentes categorías dada su funcionabilidad educativa. La aplicación de la modalidad m-learning permite extender los estudios y la formación a colectivos sociales, eliminando las barreras de tiempo y espacio. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad del Zulia | es-ES |
dc.relation | https://produccioncientificaluz.org/index.php/omnia/article/view/40176/45580 | |
dc.source | Omnia; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Omnia: Julio-Diciembre; 30-48 | es-ES |
dc.source | 1315-8856 | |
dc.subject | Distance education, | en-US |
dc.subject | m-learning and mobile applications. | en-US |
dc.subject | Educación a distancia, | es-ES |
dc.subject | m-learning y aplicaciones móviles. | es-ES |
dc.title | Mobil-learning (m-learning) in times of pandemic | en-US |
dc.title | Aprendizaje electrónico móvil (m-learning) en época de pandemia | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |