es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Inclusión de la comunidad no oyente a partir de la implementación del Lenguaje de señas en la educación básica en Bogotá D.C

        Fecha
        2022-10-03
        Registro en:
        Alejo, N., Amaya, S., Bocanegra,N., Ceballos, V. & Wilches, M. (2022). Inclusión de la comunidad no oyente a partir de la implementación del Lenguaje de señas en la educación básica en Bogotá D.C. Repositorio - Universidad Santo Tomás
        http://hdl.handle.net/11634/47625
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6657726
        Autor
        Alejo Barreto, Nicolás
        Amaya Hoyos, Sheerly Katherine
        Bocanegra Bojacá, Natalia
        Ceballos Gallo, María Valentina
        Wilches Ramírez, Mariajuliana
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The work entitled Inclusion of the non-hearing community through the implementation of sign language in basic education in Bogota D.C., Colombia, aims to The purpose of the work entitled Inclusion of the non-hearing community from the implementation of sign language in basic education in Bogotá D.C. is to conduct a study on how the implementation of sign language in basic education institutions will begin to make a change that will contribute to the inclusion of this community, in addition to this, it seeks to raise awareness among hearing people about the importance of this. The methodology used was Action Research ( AR). The instruments used were interviews and surveys, which allowed to identify the shortcomings of the society in relation to the integration of this community. The phases that were carried out were the following: first, a search was made in primary sources; then interviews were conducted with people close to the non-hearing community; then information was collected and finally a triangulation of the data obtained was achieved.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018