bachelorThesis
The micro-fiction and its impact on creative writing
Fecha
2022-04Autor
Zambrano Mendoza, Diana Maithe
Institución
Resumen
The students in the public school system have a disadvantage in written and oral production when producing creative and innovative ideas within the English class. This research determined the incidence of creating a didactic guide to developing creative writing through the literary genre Micro-fiction with additional material to official texts but using the official methodology of the Ministry of Education for teaching the English language. Through bibliographic, purposeful research, the results obtained are favorable and are aligned with the questions we posed at the beginning of the study. In conclusion, the development of oral and written language is a strength that should be a priority in classrooms at the national level and, above all, include creative writing in English to enhance the learning of English as a foreign language. Los estudiantes de los colegios nacionales, fiscales tienen una desventaja en la producción escrita y oral cuando se refiere a producir ideas creativas e innovadoras dentro de la clase de inglés. Esta investigación determinó la incidencia de la creación de una Guía didáctica para desarrollar la escritura creativa a través del género literario Microrrelato con material adicional a los textos oficiales pero que usan la metodología oficial del Ministerio de Educación para la enseñanza del idioma inglés. A través de una investigación bibliográfica, propositiva, los resultados obtenidos son favorables y están alineadas con las interrogantes que nos planteamos al inicio de la investigación. En conclusión, el desarrollo del lenguaje oral y escrito es una fortaleza que debe ser una prioridad en las aulas a nivel nacional y sobre todo incluir la escritura creativa en inglés para potenciar el aprendizaje del inglés como lengua extranjera.