bachelorThesis
The influence of phonetics on english pronunciation
Fecha
2022-04Autor
Cruz Alvarez, Steeven Alexander
Sánchez Sellan, Arianna Rebeca
Institución
Resumen
This educational project studies a problem in the pronunciation of the English language of the students of the 2nd year of Baccalaureate at the Unidad Educativa "Dr. Otto Arosemena Gomez. In its development, it was evidenced through different research methods and instruments that students have problems with their articulation and pronunciation in English, as well as the lack of knowledge of phonetics of the English language, which causes students to have problems in the pronunciation of English vowel phonemes, and based on them they lose confidence in their pronunciation and are not able to maintain reliable communication. The application of the instruments served to determine the level of the students in reference to the National English Curriculum, to finally conclude with the creation of a booklet of phonetic activities that facilitate the development of the oral skills of the students. Este proyecto educativo estudia un problema en la pronunciación del idioma inglés de los estudiantes de 2do año de Bachillerato de la Unidad Educativa “Dr. Otto Arosemena Gómez”. En el desarrollo del mismo se evidenció a través de diferentes métodos e instrumentos de investigación que los estudiantes tienen problemas con su articulación y pronunciación en inglés, así como la falta de conocimiento de fonética del idioma inglés lo que provoca que los estudiantes tengan problemas en la pronunciación de fonemas vocálicos ingleses, y en base a ellos pierdan confianza en su pronunciación y no sean capaces de sostener una comunicación fiable. La aplicación de los instrumentos sirvió para determinar el nivel de los estudiantes en referencia al Currículo Nacional de inglés, para finalmente concluir con la creación de un cuadernillo de actividades fonéticas que facilitan el desarrollo de las habilidades orales de los estudiantes.