bachelorThesis
Influence of the shadowing technique to improve the speaking skill.
Fecha
2021-10Autor
Peralta Suárez, Michelle Andrea
Facuy Martínez, Michelle Stefanya
Institución
Resumen
The educational project, which has been object of study aims to value the use of the shadowing technique in the speaking skill in the tenth grade students of “Unidad Educativa Fiscal Veintiocho de Mayo", this study has a quali-quantitative approach making use of research instruments for instance, surveys, interviews and observation to highlight the problems of the students through a bibliographic and statistical analysis. At the beginning of the project, a problem related to the students' speaking skill was evidenced, for instance: pronunciation errors, fluency, problems in grammatical structure, insufficient vocabulary. With the analysis of the results, the elaboration of a digital portfolio with instructions to apply the shadowing technique in the English language - level A2.1 was considered appropriate. El proyecto educativo, que ha sido objeto de estudio, tiene como objetivo poner en valor el uso de la técnica del shadowing en la habilidad del habla en los estudiantes de décimo grado de la Unidad Educativa Fiscal Veintiocho de Mayo, este estudio tiene un enfoque cuali-cuantitativo haciendo uso de instrumentos de investigación como encuestas, entrevistas y observación para resaltar la problemática de los estudiantes a través de un análisis bibliográfico y estadístico. Al inicio del proyecto se evidenció un problema relacionado con la habilidad del habla de los estudiantes, tales como: errores de pronunciación, fluidez, problemas en la estructura gramatical, vocabulario insuficiente. Con el análisis de los resultados se consideró apropiado la elaboración de un portafolio digital con instrucciones para aplicar la técnica del shadowing en lengua inglesa nivel A2.1.