bachelorThesis
The dual-touch interactive whiteboard as a methodological strategy in the basic english teachin
Fecha
2016Autor
Pérez Quiroga, Nelly Alexandra
Ochoa Pincay, Karina Beatriz
Institución
Resumen
This research investigates the strengthening basic grammar through strategies for learning
English to 4th Students of “Santa Catalina” school
This project is justified in the necessity of developing the use of Didactic in the classroom, because
these ones are not being used as good as they could be, this situation causes an environment of
discomfort and lack of productiveness in the students. We´re looking forward to solve this problem
through the design of a Booklet grammar exercises for teachers which will help to develop the
Learning-Teaching process, including teachers and students actively, In this way the students of
4thyear course will be beneficiaries, because they will have the motivation and the necessary
tools to familiarize with the English Language. The Proposal goes according to the syllabus
proposed by the National Government, and development of English Grammar. In other words this
material will reinforce the contents in relation to verbs, tenses, and grammar structures in an
interactive and friendly way to the student. By the previously exposed, it is necessary to create a
Booklet with interactive activities that will help students and teachers. It has been feasible and it
is also part of the educative project. It will be applied in the students of fourth year course in the
Santa Catalina Institution, This proposal has the goal to reinforce basic grammar analysis in the
using exercises designed to be worked individually or by groups. This booklet will help students
and teacher an interaction and communicate using English. This Booklet is based on the theory
of constructivism It means that new know ledge is created and learned with the relation of
experiences and ideas. With this material the students will learn the English from an early age
and they will have fun Este proyecto investiga el fortalecimiento de la gramática básica a través de estrategias para el
aprendizaje del idioma Ingles para los estudiantes de la Escuela “Santa Catalina”.
El proyecto está motivado en la necesidad del desarrollo del uso de Didáctica en el aula de clase,
porque aquellos no están siendo usados tan buenos como deben de ser, esta situación causa un
entorno de incomodidad y carencia de productividad en los estudiantes. Estamos anhelando en
resolver este problema a través del diseño de una Guía de ejercicios gramaticales para los
docentes los cuales ayudaran a desarrollar el proceso Enseñanza-Aprendizaje, incluyendo
activamente profesores y alumnos. De este modo los estudiantes de curso 4to año serán los
beneficiarios, porque tendrán motivación y las herramientas necesarias para familiarizarse con el
Lenguaje Ingles. La Propuesta va acorde hacia el programa de estudios propuesto por el
Gobierno Nacional, y el desarrollo de Gramática Inglesa. En otras palabras este material
reforzara los contenidos en relación a los verbos, tiempos gramaticales y estructura gramatical
en un modo interactivo y agradable para los estudiantes. Por lo previo expuesto, es necesario a
crear una Guía con actividades interactivas que ayudaran estudiantes y profesores. Ha sido
viable y también forma parte del proyecto educativo. Será aplicado en los estudiantes del curso
de 4to año en la Institución Santa Catalina. Esta propuesta tiene el objetivo de reforzar el análisis
de gramática básica en el uso de ejercicios designados en ser trabajados individualmente o por
grupos. Esta guía ayudara estudiantes y profesores en interacción y comunicación usando Ingles.
Esta guía está basada en la teoría del constructivismo que se refiere a que el nuevo
conocimiento es creado y aprendido con la relación de experiencias e ideas. Con este material el
estudiante aprenderá el Ingles desde una temprana edad y tendrá diversión