bachelorThesis
The influence of the group activities in the development of the listening comprehension
Fecha
2018Autor
Moreno Mantilla, Paul
Institución
Resumen
This research project is based on a proposal that consists of designing a
system of group activities to improve the level of listening comprehension of the
students of 9th grade "C" at Francisco Huerta Rendón” Public High School, The
purpose is to improve the listening comprehension of the students through
various group activities. The research was carried out through a field studying,
some tools such as interviews, surveys and observations directed, to 54
students of 9th grade "C" of general education as well as to the teacher of the
institution. The results showed the deficiency of the development of the listening
comprehension in the students. The theorical framework contains information
about the study of both variables and were used for the justification of the
proposal. As a solution it is intended to promote the implementation of a booklet
with listening methods and strategies to form groups, so that students can have
a better result in their listening activities. The creation of new methods, and the
application of group activities for English learners will avoid boredom and will
increase the interest and attention to the class. Also it is important to students
apply the system of group activities to develop student´s listening
comprehension at a basic level, as well as to reinforce previous knowledge. Este proyecto de investigación se basa en una propuesta que consiste en
diseñar un sistema de actividades grupales para mejorar el nivel de
comprensión auditiva de los alumnos del 9º grado "C " en la escuela secundaria
pública Francisco Huerta Rendón, el objetivo es mejorar la comprensión
auditiva de los alumnos a través de diversas actividades grupales. La
investigación se llevó a cabo a través de un campo de estudio, algunas
herramientas como entrevistas, encuestas y observaciones dirigidas, a 54
estudiantes de 9º grado "C " de educación general, así como al profesor de la
institución. Los resultados mostraron la deficiencia del desarrollo de la
comprensión auditiva en los alumnos. El marco teórico contiene información
sobre el estudio de ambas variables y se utilizó para justificar la propuesta.
Como solución se pretende promover la implementación de un folleto con
métodos de escucha y estrategias para formar grupos, de manera que los
alumnos puedan tener un mejor resultado en sus actividades de escucha. La
creación de nuevos métodos y la aplicación de actividades grupales para los
estudiantes de inglés evitarán el aburrimiento y aumentarán el interés y la
atención a la clase. También es importante que los estudiantes apliquen el
sistema de actividades grupales para desarrollar la comprensión auditiva del
estudiante a un nivel básico, así como para reforzar los conocimientos previos