bachelorThesis
Didactic resources in the teaching-learning process of basic english grammar
Fecha
2016Autor
Serrano Quijije, Yomaira Stefania
Torres Romero, Geoconda Viviana
Institución
Resumen
This research is justified in the necesity of developing the utilisation of
Didactic Resources in the classroom, because these ones are not being
used as good as they could be, this situation causes an environment of
disconfort and lack of productiveness in the students. We‟re looking
forward to solve this problematic through the design of a Didactic
Handbook for teachers which will help to develop the Learning-Teaching
process, including teachers and students actively. In this way the students
of eight year course will be beneficiaries, because they will have the
motivation and the necessary tools to familiarize with the English
Language. The proposal goes according to the syllabus proposed by the
National Gouvernement, and it is address to teachers in order to help
them in their educative work. This handbook includes some resources
such as songs, dialogues, role playing, readings, audiovisual exercices
oriented to the learning and development of English Grammar. In other
words this material will reinforce the contents in relation to verbes, tenses,
and grammar structures in an interactive and friendly way to the student.
By the previously exposed, It is necessary to create a handobok with
interactive activities that will help students and teachers. It has been
proved to be feasible and it is also part of the educative project. It will be
applied in the students This proposal has the goal to reinforce grammar
analysis in the students using exercices designed to be worked
individually or by groups. This booklet will help students and teacher to
interact and communicate using English. This handbook is based on the
theory of constructivism. It means that new knowledge is created and
learned with the relation of experiences and ideas La investigación se justifica en la necesidad de mejorar la utilización de
Recursos Didácticos en el aula, ya que no están siendo aprovechados al
máximo, situación que deriva en un ambiente de malestar y falta de
productividad en los estudiantes. Se busca solucionar esta problemática a
través de la implementación de un Manual Didáctico para Docentes que
impulsará el óptimo desenvolvimiento del Proceso de EnseñanzaAprendizaje,
incluyendo activamente a todos los actores que lo integran.
Así, los estudiantes de Octavo Año de E.G.B. se verán beneficiados, pues
tendrán la motivación y herramientas necesarias para familiarizarse con la
lengua inglesa. La propuesta va acorde al programa de estudios impuesto
por el Gobierno Nacional, con el fin de apoyarlos en su labor educativa.
En el mismo se incluye diversos recursos, tales como canciones, diálogos
o juegos de roles, lecturas, ejercicios audio-visuales orientados al
aprendizaje y perfeccionamiento de la gramática inglesa. Esto reforzarán
los contenidos referentes a verbos, tiempos, estructuras gramaticales de
manera interactiva y amigable con el alumno.
Gracias a lo antes expuesto, es necesario crear un folleto con actividades
interactivas que ayudarán a los estudiantes y profesores. Este folleto ha
probado ser factible y también es parte del proyecto educativo. El mismo
que será aplicado en los estudiantes”. La propuesta tiene como mérito
reforzar el análisis de la gramática en los estudiantes usando ejercicios
diseñados para ser trabajados de manera individual o grupal. Este folleto
ayudará a los estudiantes y a los profesores a interactuar y comunicarse
en Inglés. Esta basado en la teoría del constructivismo. Por medio del
cual el conocimiento es generado en relación a experiencias e ideas
propias.