bachelorThesis
The influence of basic reading strategies to improve reading comprehension for english learners
Fecha
2016Autor
Barahona Quintero, Anny Elizabeth
Sánchez Castro, Karen Jessenia
Institución
Resumen
This project explored and described the importance of the problem given in the
development of the reading comprehension in English language with the use of
technological aids in class and didactic materials that help the development of basic
reading strategies in a foreign language as English, in the students of eighth course of
the Public High School “Canal de Jambeli” who were diagnosed and showed
difficulties in this skill.
Thus, a bibliographical research was done to support the background and theoretical
bases of this study.
This was complemented with observation guides, surveys and interviews that support
the importance of this research. The results of this study given in the Virtual Story
Book with Traditional Stories showed the fortitude to apply this material in the learning
and teaching process in English as a foreign language, to reinforce the skills which are
so helpful in the acquisition of a new knowledge in other language with fluency and
intellectual growth. comprensión lectora en el idioma Inglés con el uso ayudas tecnológicas en clases y
materiales didácticos que ayudan al desarrollo de las estrategias básicas de lectura
de un idioma extranjero como es Inglés, en los estudiantes de 8vo curso del colegio
“Canal de Jambeli” quienes fueron diagnosticados y mostraron dificultades en esta
habilidad.
Además, se hizo una investigación bibliográfica para el apoyo del antecedente y
bases teóricas de este estudio.
Esto fue complementado con guías de observación, encuestas y entrevistas que
afianzan la importancia de la investigación. Los resultados dados de este estudio en
cuentos infantiles virtuales con historias tradicionales mostraron la fortaleza de
aplicar este material en el proceso de enseñanza aprendizaje en Ingles como un
idioma extranjero, para reforzar las habilidades, que son muy útiles en la adquisición
de un nuevo conocimiento en otro idioma con fluidez y crecimiento intelectual.