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Physical recreation activities program for adolescents of Encrucijada municipality. An unavoidable need
Programa de actividades de recreación física para adolescentes del municipio Encrucijada. Una necesidad insoslayable
Autor
Sigler García, Liliet
Ruano Anoceto, Ana Odalis
Palacio Gonzalez, Daniela Milagros
Resumen
Taking as a starting point a diagnosis made in constituencies 31 and 50 of Encrucijada Norte popular council, Encrucijada municipality, it was determined that there are few recreational offers for adolescents between 12 and 15 years of age that allow them to increase their participation. in recreational and sports activities; reason why in the present work the objective is to design a program of recreational activities - physical for the adolescents from 12 to 15 years of age of the Popular Council North Crossroads, to give solution to this problem situation. The methods used were documentary analysis, observation, interview, survey, pre-experiment, user criteria, the mathematical-statistical level, the empirical distribution of frequencies, hypothesis testing was used to organize process and evaluate the results obtained, as well as techniques that allowed the solution of the problem posed. With the implementation of the Program, the existing insufficiencies regarding the low level in the participation of adolescents were erradicated. All of the above encouraged and stimulated the correct, rational and healthy use of free time. Tomando como partida un diagnóstico realizado en las circunscripciones 31 y 50 del consejo popular Encrucijada Norte, municipio Encrucijada, se pudo determinar que son escasas las ofertas recreativas que se realizan para los adolescentes de 12 a 15 años de edad que permitan incrementar la participación de los mismos en las actividades recreativas y de carácter deportivo; por lo que en el presente trabajo el objetivo es diseñar un Programa de actividades de recreación – física para los adolescentes de 12 a 15 años de edad del Consejo Popular Encrucijada Norte, para dar solución a dicha situación problémica. Los métodos empleados fueron análisis documental, observación, entrevista, encuesta, pre-experimento, criterio de usuarios, del nivel matemático – estadístico se utilizó la distribución empírica de frecuencias, prueba de hipótesis para organizar, procesar y valorar los resultados obtenidos, así como técnicas que permitieron la solución del problema planteado. Con la puesta en práctica del Programa se erradicaron las insuficiencias existentes en cuanto al bajo nivel en la participación de los adolescentes en las mismas. Todo lo anterior propició y estimuló el empleo correcto, racional y saludable del tiempo libre.