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SOCIAL ENTREPRENEUR: QUARTERBACK IN ORGANIZATIONAL CONFLICT NEGOTIATION
EMPRENDEDOR SOCIAL: ESTRATEGA EN LA NEGOCIACIÓN DE CONFLICTOS ORGANIZACIONALES
Autor
Pedraza, Carlos
Cantillo, Nair
Franco, Félix
Resumen
This article is about the social entrepreneurial strategist organizational conflict negotiation,it is inferred that the conflicts have existed since the beginning of mankind, representing aconstant in life that make both personal and organizational, motivating men to searchmechanisms or forms where leaders through their skills and social sense, serve asmediator in negotiations to channel them. Meanwhile, companies being open socialsystems are exposed to conflicts which could be internal or external product of thesymbiotic relationship between its members. For the development of article texts wereconsulted as: Soto and Cárdenas (2007), Ríos (2003), Fernández y Ruiz (2006), Dees (1998), among others. Methodologically, the kind of research was analytical, descriptiveand documentary, with bibliographic design. Overall, the social entrepreneur is a keystrategist agent at the height of negotiations, on the social capacity of leadership, objectiveand unbiased way to the pressing needs in their environment Este artículo trata acerca del emprendedor social como estratega en la negociación deconflictos organizacionales, se infiere que los conflictos han existido desde el comienzo dela humanidad, representando una constante en el quehacer de la vida tanto personalcomo organizacional, motivando al hombre a buscar mecanismos o formas donde loslíderes, mediante sus capacidades y su sentido social, sirvan de mediadores paracanalizar las negociaciones en ellas. En tanto, las empresas, por ser sistemas socialesabiertos, están expuestas a conflictos, que pudiesen ser internos o bien externos productode la relación simbiótica entre sus miembros. Para el desarrollo del artículo se consultaronautores como: Soto y Cárdenas (2007); Ríos (2003); Fernández y Ruiz (2006), Dees(1998), entre otros. Metodológicamente, el tipo de investigación fue analítica, descriptiva ydocumental, con un diseño bibliográfico. En líneas generales, el emprendedor social es unagente estratega clave en el punto álgido de las negociaciones, por su capacidad socialde liderazgo, sentido objetivo e imparcial ante las necesidades acuciantes en su entorno.