info:eu-repo/semantics/article
Personal sales and attitude towards health programs rheumatologist rheumatoid arthritis patients
Ventas personales y actitud del médico reumatólogo hacia los programas de pacientes con artritis reumatoide
Autor
Gualdrón, Jormary
Resumen
The article aimed to determine the relationship between personal sales and rheumatologist doctor's attitude towards programs of patients with rheumatoid arthritis. To meet this objective theories of authors consulted experts in the area as Johnston and Marshall (2009), Kotler y Keller (2006), Ordóñez (2006), Del Roger y Kenneth (2006), Stanton and others (2007), Robbins (2008), among others. The study was classified as correlational and non-experimental design in the form field. The population consisted of thirty-seven (37) Doctors rheumatologists, who were administered two questionnaires to measure each of the variables, it was validated by five (05) experts and reached under the Alpha method Cronbach reliability 0.97 (personal sales) and 0.99 (Attitude). The results revealed a high level of requirements of a significant segment of rheumatology physician to vendors, showing weaknesses in the personal profile associated with the seller's attitude and personal skills; similar situation manifested in professional features, specifically in sales skills and product knowledge. It is also crucial for a portion of rheumatologist’s medical seller deficiencies in stages, like finding customers, planning, approach, presentation, objections, closing and monitoring. All this leads to a lack of willingness that impels them to act in support programs, because they believe, think or perceive an attitude definitely in favor of these programs, either favorable or show affection to the same conduct. By correlating the variables according to Pearson coefficient, a positive strong relationship rtt = 0.96 was observed. Therefore, sales staff guidelines for influence in the attitude of the doctor rheumatologist to support programs to patients with rheumatoid arthritis were.
El artículo tuvo como objetivo determinar la relación entre las ventas personales y la actitud del médico reumatólogo hacia los programas de pacientes con artritis reumatoide. Para cumplir con tal objetivo se consultaron teorías de autores especialistas en el área como: Johnston y Marshall (2009), Kotler y Keller (2006), Ordóñez (2006), Del Roger y Kenneth (2006), Stanton y otros (2007), Robbins (2008), entre otros. El estudio se tipificó como correlacional y su diseño no experimental transeccional bajo la modalidad de campo. La población estuvo conformada por treinta y siete (37) médicos reumatólogos, a quienes se les aplicó dos cuestionarios para medir cada una de las variables, este fue validado por cinco (05) expertos y alcanzó bajo el método Alfa de Cronbach una confiabilidad de 0,97 (Ventas personales) y 0,99 (Actitud). Los resultados revelaron un alto nivel de exigencias de parte de un segmento significativo de médicos reumatólogos hacia los vendedores, observándose debilidades en el perfil personal asociadas a la actitud del vendedor y habilidades personales; situación similar se manifestó en los rasgos profesionales, específicamente en habilidades de ventas y conocimiento del producto. Es determinante también para una porción de médicos reumatólogos las deficiencias del vendedor en etapas del proceso, como búsqueda de clientes, planeación, acercamiento, presentación, objeciones, cierre y seguimiento. Todo ello origina una escasa predisposición que los impulsa a actuar en los programas de apoyo, por cuanto no creen, piensan, ni perciben definitivamente una actitud a favor de los mencionados programas, tampoco demuestran una conducta favorable ni de afecto a los mismos. Al correlacionar las variables conforme al coeficiente de Pearson, se observó una relación fuerte positiva rtt=0,96. Por ende, se propusieron lineamientos de venta personal para la influencia en la actitud del médico reumatólogo hacia los programas de apoyo a pacientes con artritis reumatoide.