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Factors determining the memory of the mark in advertising out of home
factores que determinan el recuerdo de la marca en la publicidad out of home
Autor
Fischer de la Vega, Laura
Zamora Arévalo, Oscar
Resumen
Out of home advertising currently looks for the consumer at any place, either in transit or waiting. What is important in this industry is the image associated to the brand, that makes that consumer stares at the announcement. In this experimental study the main objective was to determine if there was a relationship between the time of reaction and the brand recall in the International Affective Picture System, 148 students from Universities of Mexico City, between 19 and 22 years old participated. The results suggest that the time of reaction is not a factor that determines the brand recall; thus, it is important that publicists analyze emotional factors in young people in order for them to perceive the messages; it generates fidelity and finally, the purchase.
La publicidad Out of Home actualmente busca al consumidor en cualquier lugar, ya sea en tránsito o durante la espera. Lo importante en este medio es la imagen que va asociada a la marca, captando la atención del consumidor, en especial sobre el anuncio. En este estudio experimental el objetivo principal fue determinar si existía una relación entre el tiempo de reacción y el recuerdo de la marca en las imágenes de la International Affective Picture System (IAPS), participaron 148 estudiantes de universidades de la Ciudad de México, entre 19 y 22 años. Los resultados sugieren que el tiempo de reacción no es un factor que determina el recuerdo de la marca. Por lo tanto, es importante que los publicistas analicen factores emocionales en los jóvenes para que sus mensajes sean percibidos por ellos, generen fidelidad y, finalmente, la compra.