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Neuromarketing for the franchises of cookies of the Maracaibo Municipality
Neuromarketing para las franquicias de galletas del municipio Maracaibo
Autor
Urdaneta Perez, Antonio Jose
Resumen
The present research was aimed at analyzing the Neuromarketing for franchises of biscuits of the Maracaibo municipality. It was based on the postulates of Braidot (2015), Kotler (2013), Álvarez (2011), Malfitano (2007) among others. The research was typified as explanatory, with an experimental design of quasi experimental field type. The study population consisted of the twelve experimental subjects, the sample was made up of clients who come to this type of premises, at least once a week, living in the Maracaibo municipality, older than 18 years, socioeconomic characteristics and habits of consumption, to choose the most convenient. It was used the observation technique through surveys, through three (03) instruments, formed one called pre-test of 16 items, another experimental phase with 20 items and the last final phase with 28 items, with mixed questionnaire. Validated by 6 experts in the field of marketing. The results show that neuromarketing for biscuit franchises in the Maracaibo municipality offers a positive tool to measure sensations, experiences, expectations and sensations based on neurocommunication behavior, thus providing a powerful help to customers in the purchase decision process. La presente investigación, tuvo como objetivo general Analizar el Neuromarketing para las franquicias de galletas del municipio Maracaibo. Se sustentó en los postulados de Braidot (2015), Kotler (2013), Álvarez (2011), Malfitano (2007) entre otros. La investigación se tipifico como explicativa, con un diseño experimental de tipo cuasi experimental de campo. La población de estudio estuvo conformada por los doce sujetos experimentales, la muestra estuvo conformada por los clientes que acuden a este tipo de locales, como mínimo una vez a la semana, que habiten en el municipio Maracaibo, mayores de 18 años, características socioeconómicas y hábitos de consumo similares, para así elegir la más conveniente. Se utilizo fue la técnica de observación mediante encuestas, a través de tres (03) instrumentos, conformado uno denominado pre-test de 16 ítems, otro fase experimental con 20 ítems y el ultimo fase final con 28 ítems, con cuestionario mixto. Validado por 6 expertos en el área de mercadeo. Los resultados demuestran que el neuromarketing para las franquicias de galletas del municipio Maracaibo ofrece una herramienta positiva para lograr medir las sensaciones, experiencias, expectativas y sensaciones basadas en el comportamiento neurocomunicacional brindando así una poderosa ayuda a los clientes en el proceso de decisión de compra.