info:eu-repo/semantics/article
The digital marketing strategies for the promotion of female swimsuits store
Estrategias de marketing digital para la promoción en tiendas de trajes de baño femenino
Autor
Paz, Marisel
Castillo, Eric
Resumen
The present investigation had as a general objetive to analyze the Digital Marketing Strategies for the Promotion of female swimsuits store. For the digital marketing variable it was based in the postulates Rodríguez (2007), Chaffey Paúl (2002), Olmo and Fondevilla (2014) and for the promotion variable, Belch y Belch (2005), Lamb, Hair y McDaniel (2011), Kotler and Armstrong (2008). The research was classified as descriptive, with a non-experimental desing, descriptive transeccional-field, The population consisted of As a recollection data technique, the observation was used for the poll, using a mixed questionnaire targeted to the visitors stores female swimsuits, consisting of twenty (27) questions with a dichotomous option response and likert scale, and another mixed questionnaire to store managers Female Swimsuits (population B), consisting of twenty (21) questions, also with a dichotomous option response and likert scale. The instruments were validated trial of seven (07) experts in the field of marketing and methodology field pertaining to the Private Dr. Rafael Belloso Chacín University (URBE). The reliability was determined through the coefficient split halves which stood at 0.80 high levels for the visitor’s questionnaire, and 0.66 to the questionnaire for the store managers’ female swimsuit. Data were analyzed using descriptive statistics. The study results shows that the stores swimsuits do not apply digital marketing strategies properly, since they often do not receive the information and immediate response, and at the same time the loyalty to the brand is not valued which leads to detachment from the same. It is recommended to apply marketing tools, and consider the marketing 4 F's that would fit the type of market to achieve meet consumer expectations and store promotion objectives. La presente investigación tuvo como objetivo general analizar las Estrategias de Marketing Digital para la Promoción en tiendas de trajes de baño femenino. Se sustentó para la variable marketing digital en los postulados de Rodríguez (2007), Chaffey y Paúl (2002), Olmo y Fondevilla (2014), y para la variable promoción Belch y Belch (2005), Lamb, Hair y McDaniel (2011), Kotler y Armstrong (2008). La investigación se tipificó como descriptiva, con un diseño no experimental, transeccional-descriptivo de campo. Como técnica de recolección de datos se utilizó la observación por encuesta, aplicando un cuestionario mixto dirigido a los visitantes de las tiendas de trajes de baño femenino, constituido por veintisiete (27) preguntas con respuesta de opción dicotómicas y escala de Likert, y otro cuestionario mixto dirigido a los encargados de las tiendas de trajes de baño femenino (población B), compuesto por veintiún (21) preguntas, igualmente con respuestas de opción dicotómicas y escala de Likert. Los instrumentos fueron validados a juicio de siete (07) expertos en el área de mercadeo y metodología pertenecientes a la Universidad Privada Dr. Rafael Belloso Chacín (URBE). Su confiabilidad se determinó a través del coeficiente de mitades partidas el cual se ubicó en un nivel alto 0,80 para el cuestionario dirigido a los visitantes y 0,66 para el cuestionario dirigido a los encargados de las tiendas de trajes de baño femenino. Los datos se analizaron utilizando estadísticas descriptivas. Los resultados del estudio demuestran que las tiendas de trajes de baño no aplican adecuadamente estrategias de marketing digital, puesto que en muchas ocasiones no reciben la información y respuesta inmediata. Se recomienda aplicar herramientas de marketing, asimismo tomar en cuenta las 4 F’s del marketing que más se adecuen al tipo de mercado para lograr cubrir las expectativas de los consumidores y los objetivos de promoción de la tienda.