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Strategic marketing: key tool for business profitability
Marketing estratégico: herramienta clave para la rentabilidad empresarial
Autor
Palmar, Loraine
Palmar, Losangela
Resumen
The present study is to analyze the strategic marketing as a key tool for corporate profitability. The research is supported by the theories of Lamb, Hair and McDaniel (2011), Stanton, Etzel and Walker (2007), Kotler (2007) and Best (2007), among others. The method used was documentary research based on the search for scientific information and bibliographic contributions sustainability for marketing as an important tool in planning in organizations with a view to profitable growth. The determination of the environment and available resources, the needs of a changing market and the audiences they want to serve, together with well-defined strategies condense a plan solid marketing strategy that would allow through its implementation and evaluation estimate a benefit for the organization. The strategic marketing corresponds to a management tool that enables organizations to visualize their profitable projection with well-defined strategies. Any commercial organization must assess administrative development as a strategic marketing plan; it will initially allow you to have a strategic vision, which is not more clearly define the business idea and the projection of its placing on the market. Similarly, strategic planning helps to put the pieces within the company and delegate specific to meet with each hierarchical level corporate or marketing responsibilities El presente estudio tiene como finalidad analizar el marketing estratégico como herramienta clave para la rentabilidad empresarial. La investigación está sustentada por las teorías de Lamb y otros (2011), Stanton y otros (2007), Kotler (2007) y Best (2007), entre otros. El método empleado fue la investigación documental basado en la búsqueda de información científica y aportes bibliográficos de sustentabilidad para el marketing como herramienta importante dentro de la planificación en las organizaciones con miras al crecimiento rentable. La determinación del entorno y los recursos disponibles, las necesidades de un mercado cambiante así como los públicos a los que se desea servir, aunado a estrategias bien definidas condensan un plan de marketing estratégico sólido que permitiría mediante su aplicación y evaluación estimar un beneficio para la organización. El marketing estratégico se corresponde con una herramienta gerencial que permite a las organizaciones visualizar su proyección rentable con estrategias bien definidas. Toda organización comercial debe estimar como desarrollo administrativo un plan estratégico de mercadeo, ello le permitirá inicialmente tener una visión estratégica de futuro, que no es más que definir claramente la idea de negocio y la proyección de su puesta en el mercado. Del mismo modo, la planificación estratégica contribuye a ordenar las piezas dentro de la empresa y delegar responsabilidades específicas a cumplir de acuerdo con cada nivel jerárquico sea corporativo o de marketing.