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Durational actional art, transformations of the atemporal body
Arte accional duracional, trasformaciones del cuerpo atemporales
Autor
Pérez Figueroa, Freddys René
Resumen
The past and the present of art show evidence of the avocados artists to a transformation of the human body through different ideas that integrate artificial elements. The use of implants, body cloning and gender redistribution increasingly project a transgression to society until questioning and educating it. The body becomes the image, in the reflection of what we are and are not, so Sterlac, Orlan and Algeria Bra vo transpose the knowable world in another way implanting concepts from the artistic realm that transform the future beyond humanity itself , The transhuman. The action art brings us from the past to characters like Sterlac, who in the interventions of his own body with incisions and implants that hear his ideas, his third ear in the arm are examples of a need for change. On the other hand, perhaps with an influence of feminism and social criticism, Orlan ceases to be her and transforms herself into all the women in one who are objects of desire and admiration, close to the sublime that Kant proposes, sells his object of the performances since The surgical intervention rooms to the world while she perpetuates her implants. In Venezuela Algeria Bravo, she takes advantage of this space between sex, or transhuman, beyond the biological convention, proposed pink prints on canvas of a different body, of an upper and lower masculine body, referring to the same body and its physiognomic members. Three art ists who present the other convention, of existence of a body, of many bodies, of the being beyond the human. El pasado y el presente del arte muestran evidencias de los artistas avocados a una transformación del cuerpo humano a través de distintas ideas que integran elementos artificiales. El uso de implantes, clonaciones del cuerpo y redistribución del género proyectan cada vez más una transgresión a la sociedad hasta cuestionarla y educarla. El cuerpo se convierte en la imagen, en el reflejo de aquello que somos y no somos, es así Sterlac, Orlan y Argelia Bravo transitan el mundo cognoscible de otra manera implantando conceptos desde el ámbito artístico que transforman el futuro más allá de la humanidad misma, lo transhumano. El arte accional nos trae del pasado a personajes como Sterlac, quien en las intervenciones de su propio cuerpo con incisiones e implantes que oyen sus ideas, su tercera oreja en el brazo son ejemplos, de una necesidad de cambios. Por otra parte quizás con una influencia del feminismo y crítica social, Orlan deja de ser ella y se transforma en todas las mujeres en una que son objeto de deseo y admiración, cercanas a lo sublime que propone Kant, vende sus objeto de las performances desde las salas de intervenciones quirúrgicas al mundo mientras ella eterniza sus implantes. En Venezuela Argelia Bravo, aprovecha ese espacio inter sexo, o transhumano, más allá de la convención biológica, propuso impresiones rosas sobre lienzo de un cuerpo diferente, de un cuerpo femenino superior y masculino inferior, refiriéndose al mismo cuerpo y sus miembros fisionómicos. Tres artistas que presentan la convención otra, de existencia de un cuerpo, de muchos cuerpos, del ente más allá de lo humano.