Estrategias educativas exitosas de captación y retención de audiencias en bibliotecas infantiles y juveniles

dc.contributorO'Donoghue, Tom
dc.contributorUNIVERSITY OF WESTERN AUSTRALIA
dc.date.accessioned2019-03-18T15:40:45Z
dc.date.accessioned2022-10-18T22:02:25Z
dc.date.available2019-03-18T15:40:45Z
dc.date.available2022-10-18T22:02:25Z
dc.date.created2019-03-18T15:40:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10533/233007
dc.identifier73170039
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4464365
dc.description.abstractA literature review will examine the strategies that libraries and museums have implemented successfully for engaging and retaining young and young related audiences. Thereby, this paper aims to recommend learning strategies that invite children, adolescents, young adults and their families and educators to the Latin American Children's and Youth Library (LACYL) in Santiago, Chile, and are potentially successful in developing a permanent audience for the future library.
dc.description.abstractEste trabajo expone una revisión teórica en torno a la captación y retención de audiencias juveniles, en la cual se consultaron estudios internacionales de audiencias, reportes de organizaciones gubernamentales y privadas, y recopilaciones de experiencias en bibliotecas, archivos y museos. Este trabajo se enmarca en el contexto de planificación de la Biblioteca Latinoamericana para Niños y Jóvenes en Santiago de Chile.
dc.relationhttps://doi.org/10.1177/0340035218793156
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement//73170039
dc.relationinfo:eu-repo/semantics/dataset/hdl.handle.net/10533/93488
dc.relationinstname: Conicyt
dc.relationreponame: Repositorio Digital RI2.0
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleChildren’s and Youth Libraries’ Audiences: Successful Learning Strategies of Engagement and Retention
dc.titleEstrategias educativas exitosas de captación y retención de audiencias en bibliotecas infantiles y juveniles
dc.typeTesis Magíster


Este ítem pertenece a la siguiente institución