dc.creatorMoya R. P., Ruz A. M., Froes M. P.
dc.creatorParraguez López, Elisa [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]
dc.creatorCarreño E., Verónica [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]
dc.creatorRodríguez C., Ana María [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]
dc.date.accessioned2020-08-12T14:11:55Z
dc.date.accessioned2020-08-12T18:13:22Z
dc.date.accessioned2022-10-18T18:42:11Z
dc.date.available2020-08-12T14:11:55Z
dc.date.available2020-08-12T18:13:22Z
dc.date.available2022-10-18T18:42:11Z
dc.date.created2020-08-12T14:11:55Z
dc.date.created2020-08-12T18:13:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifierMoya R, Patricia, Ruz A, Maxy, Parraguez L, Elisa, Carreño E, Verónica, Rodríguez C, Ana María, & Froes M, Patricia. (2017). Efectividad de la simulación en la educación médica desde la perspectiva de seguridad de pacientes. Revista médica de Chile, 145(4), 514-526. https://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400012
dc.identifier0034-9887
dc.identifier0717-6163
dc.identifierhttps://scielo.conicyt.cl/pdf/rmc/v145n4/art12.pdf
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400012
dc.identifierhttp://repositorio.umayor.cl/xmlui/handle/sibum/6884
dc.identifierDOI: 10.4067/S0034-98872017000400012
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4454721
dc.description.abstractWe herein review the association between patients’ safety and simulation methods for medical education. This evidence should help to change the present paradigm in medical education, where there is still reticence towards this education method. A total of 20 papers on the subject were reviewed. Ninety percent of these articles conclude that simulation contributes to patient safety, 5% conclude that the evidence is uncertain and 5% conclude that the effects will be seen in the next decade. Thus, the majority of papers support the use of simulation in medical education as a method that improves patients’ safety.
dc.languagees
dc.publisherSociedad Médica de Santiago
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
dc.sourceRevista Medica de Chile, 2017. 145(4): p: 514-526
dc.titleEfectividad de la simulación en la educación médica desde la perspectiva de seguridad de pacientes
dc.typeArtículos de revistas


Este ítem pertenece a la siguiente institución