dc.creatorHuang, Xin
dc.creatorRégnier, Jean-Claude
dc.date.accessioned2022-06-01T13:29:40Z
dc.date.accessioned2022-10-18T14:58:09Z
dc.date.available2022-06-01T13:29:40Z
dc.date.available2022-10-18T14:58:09Z
dc.date.created2022-06-01T13:29:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifierRevista Akadèmeia, 17, 2(Noviembre-Diciembre). pp. 4-23.
dc.identifier0718-9397
dc.identifierhttp://repositorio.ugm.cl/handle/20.500.12743/2120
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4444768
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyze and to describe the narrative competence of bilingual children, who speak both Chinese and French and are living in France. This study is focused on two aspects: the differences in narrative competence of the two languages of bilingual children aged 5 to 10 years old and the development of the narrative competence of this group. In the research, the narrative competence of children in both languages will be measured by using an object-oriented story. Keywords: bilingualism, bilingual children, narrative competence
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es analizar y describir la competencia narrativa de los niños bilingües, que hablan chino y francés y viven en Francia. Este estudio se centra en dos aspectos: las diferencias en la competencia narrativa de los dos idiomas de niños bilingües de 5 a 10 años de edad y el desarrollo de la competencia narrativa de este grupo. La competencia narrativa de los niños en ambos idiomas se mide utilizando una historia orientada a objetos. Palabras clave: bilingüismo, niños bilingües, competencia narrativa
dc.languageen
dc.publisherRevista Akadèmeia
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
dc.subjectBlingüismo
dc.subjectNiños bilingües
dc.subjectCompetencia narrativa
dc.titleNarrative competence of bilingual children: an exploratory study of Franco-Chinese children aged 5 to 10 years old in France
dc.typeArtículos de revistas


Este ítem pertenece a la siguiente institución