Rankings de Evaluación de Colegios en Texas: Identificado la efectividad académica escolar o un reflejo de las proporciones demográficas de los estudiantes de cada escuela?

dc.creatorSepúlveda, Felipe
dc.date2020-06-24T15:18:17Z
dc.date2020-06-24T15:18:17Z
dc.date2019-09
dc.date.accessioned2022-10-18T12:07:28Z
dc.date.available2022-10-18T12:07:28Z
dc.identifierEspacios, Vol. 40, Issue 29, 2019, p.23
dc.identifier0798 1015
dc.identifierhttp://repositoriodigital.ucsc.cl/handle/25022009/1950
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4441584
dc.descriptionArtículo de publicación SCOPUS
dc.descriptionThe purpose of this quantitative study was to analyze if there is an association between the school accountability ratings assigned to elementary schools in Texas (USA) with the students’ demographic characteristics attending those schools. Information from three large urban school districts in Texas was analyzed considering data from 398 elementary schools and the reading and mathematics TAKS test scores of 24,065 fourth grade students.
dc.languageen
dc.publisherEditorial Espacios Inc
dc.sourcehttps://www.revistaespacios.com/a19v40n29/19402923.html
dc.subjectSchool accountability
dc.subjectStudents demographics
dc.subjectStandardized testing
dc.titleTexas School Accountability Ratings: Labeling the school academic effectiveness or a resemblance of students’ demographics ratios on each school?
dc.titleRankings de Evaluación de Colegios en Texas: Identificado la efectividad académica escolar o un reflejo de las proporciones demográficas de los estudiantes de cada escuela?
dc.typeArtículos de revistas


Este ítem pertenece a la siguiente institución