dc.relation | Avery, J. M. (2009). Videomalaise or Virtuous Circle? The Influence of the News Media on Political Trust.
International Journal of Press/Politics, 14(4), 410‐433.
Brussino, S., Rabbia, H. H., & Sorribas, P. (2009). Perfiles socio‐cognitivos de la participación política de los
jóvenes. Interamerican Journal of Psychology. 43(2), 279–287.
Daena: International Journal of Good Conscience. 11(2)199-213. Noviembre 2016. ISSN 1870-557X
212
Buendía, J. y Somuano, F. (2003). Participación electoral en nuevas democracias: la elección presidencial de
2000 en México. Política y Gobierno, 10(2), 289‐323.
Campbell,A.,G. Gurin and W.E. Miller (1954) The Voter Decides. Evanston:Row Peterson & Co.
Castro Guzmán, M. (2009). La cultura de participación en el movimiento urbano popular, el caso del Cerro
del Judío, Ciudad de México. En J. C. Chávez Carapia y M. Castro Guzmán (Eds.), Cultura de
participación y construcción de ciudadanía (pp. 13 ‐ 46). México: Porrúa.
De Vreese, C.H. y Elenbaas, M. (2008). Media in the game of politics: Effects of strategic metacoverage on
political cynicism. International Journal of Press/Politics, 13 (3), 285 – 309.
de Vreese, C. H., Boomgaarden, H. G. y Semetko, H. A. (2011). (In)direct Framing Effects: The Effects of News
Media Framing on Public Support for Turkish Membership in the European Union. Communication
Research, 38(2), 179‐205.
Durand Ponte, V. M. (2004). Ciudadanía y Cultura Política (México, 1993‐ 2001). Distrito Federal: siglo xxi
editores.
ENCUP (2012). Encuesta Nacional sobre Cultura Política y Prácticas ciudadanas. México: Secretaría de
Gobernación.
Grossi, F. J., Herrero, F. J., Rodríguez, F. J., & Fernández Alonso, J. A. (2000). Conducta de voto en los jóvenes.
Psicothema, 12(2), 255–259.
Guo, Z. y Moy, P. (1998). Medium or Message? Predicting Dimensions of Political Sophistication.
International Journal of Public Opinion Research, 10(1), 25‐50.
Huerta, J. E. y García, E. (2008). La formación de los ciudadanos: el papel de la televisión y la comunicación
humana en la socialización política. Comunicacióny Sociedad, 10, 163‐189.
Jackson, D. (2011). Strategic Media, Cynical Public? Examining the Contingent Effects of Strategic News
Frames on Political Cynicism in the United Kingdom. The International Journal of Press/Politics
January, 16(1), 75‐101.
Kaid, L.L. and M. Postelnicu (2005) ‘Political Advertising in the 2004 Election. Comparison of Traditional
Television and Internet Messages’, American Behavioral Scientist 49(2): 265–78.
Kaid, L.L., M.S. McKinney and J.C.Tedesco (2007) ‘Political Information Efficacy and Young Voters’, American
Behavioral Scientist, 50: 1093–1117.
Luskin, R. C. (1987). Measuring Political Sophistication. American Journal of Political Science, 31(4), 856‐899.
Mazzoleni, G. (2010). La Comunicación Política. Madrid: Alianza Ed.
McKinney, M.S. and S. Chattopadhyay, (2007) ‘Political Engagement through Debates: Young Citizens’
Reactions to the 2004 Presidential Debates,’ American Behavioral Scientist 50: 1169–82.
Merino, M. (2012). La participación ciudadana en la democracia. Distrito Federal: Instituto Federal Electoral,
Cuadernos de Divulgación de Cultura Democrática.
Muñiz, C., Maldonado, L. y López, R.E. (mayo 2011). Efectos de las prácticas comunicativas sobre las
actitudes políticas de los jóvenes. El caso Monterrey, México. Comunicación presentada en el IV
Congreso Latinoamericano de Opinión Pública de WAPOR, Belo Horizonte, Brasil.
Murga Frassinetti, A. (2009). La participación política de los estudiantes universitarios en el primer gobierno
de alternancia en México. Región y Sociedad, 21(45), 45–46.
Niemi, R. G., S.C. Craig and F. Mattei (1991) ‘Measuring Internal Political Efficacy in the 1988 National
Election Study’, The American Political Science Review 85(4): 1407–13.
Prior, M. (2005). News vs. Entertainment: How Increasing Media Choice Widens Gaps in Political Knowledge
and Turnout. American Journal of Political Science, 49(3), 577‐592.
Rhee, J. W. y Cappella, J. N. (1997). The Role of Political Sophistication in Learning From News. Measuring
Schema Development. Communication Research, 24(3), 197‐233.
Sabucedo, J. M. (1988). Participación política. En J. Seoane & A. Rodríguez (Eds.) Psicología Política. (pp. 165
– 194). Madrid: Ediciones Pirámide.
Schreiber, D. y García, O. (2004). ¿Videomalestar o círculo virtuoso? Una aproximación empírica a la
exposición mediática y el compromiso político en España y Alemania. Política y Sociedad, 41(1), 131‐
143.
Somuano V., M. F. (2005). Más allá del voto: Modos de participación política no electoral en México. Foro
Internacional, 45(1), 65–88.
Daena: International Journal of Good Conscience. 11(2)199-213. Noviembre 2016. ISSN 1870-557X
213
Sabucedo, J.M. y Arce C. (1991). Types of political participation: A multidimensional analysis. Europea
Journal of Political Research. 20, 93 – 102. | |