dc.relation | Alasadi, R., & Abdelrahim, A. (2008). Analysis of Small Business Performance in Syria. Education,
Business and Society: Contemporary Middle Eastern Issues , 1 (1), 50-62.
Daena: International Journal of Good Conscience. 8(3)126-156. Octubre 2013. ISSN 1870-557X
153
Ali Junejo, M., Lai Rohra, C., & Nawaz Chand, M. (2009). Entreprenuer Human Capital and Growth
of Small-Scale Industry. A Case Study of Sakkur Estate Area of Sindh Pakistan. Australian Journal of Basic
and Applied Sciences , 3 (3), 2389-2396.
Alvaray, L. (2008, marzo) National, Regional and Global: New Waves of Latin American Cinema.
Estados Unidos: Cinema Journal 47 (3): Pp. 48 – 65.
Arrese, Á. (2004) Algunas Consideraciones sobre la Gestión de Productos y Contenidos de los
Medios: España: Comunicación y Sociedad. 15 (2): 9-44.
Arteaga, M. I., & Lasio, V. (2009). Empresas Dinámicas en Ecuuador: Factores de Éxito y
Competencias de sus Fundadores. Academia, Revista Latinoamericana de Administración , 42, 1-19.
Assael, H. (1999). Comportamiento del Consumidor. México: Internacional Thomas Editores, S.A. de
C.V.
Benzing, C., Manh Chu, H., & Kara, O. (2009). Entrepreneurs in Turkey: A Factor Analysis of
Motivations, Success Factors, and Problems. Journal of Small Business Management , 47 (1), 58-91.
Besley, S. (2001). Fundamentos de Administración Financiera. México: McGraw Hill Interamericana
Editores, S.A de C.V.
Bloomer, C. (2007) The Urban Generation: Chinese Cinema and Society at the Turn of the 20th
Century. Reino Unido: Duke University Press.
Boon, K. (2008) “The Screenplay Imagism and Moder Aestetics”. Reino Unido. Film Quarterly. 36
(4): Pp. 259 - 271.
Brunet, J. (2004). The Social Production of Creative Productos in the Television and Película Industry.
Montreal. International Journal of Arts Managemente.
Casado, M. (2005). Nuevas Estrategias para el Desarrollo del Sector Audiovisual en las Comunidades
Autónomas. España. Ámbitos No. 13 – 14: Pp. 109 – 131.
Chaganti, R., & Chaganti, R. (1983). A Profile of Profitable and Not-so-Profitable Small Business.
Journal of Small Business Management , 21 (3), 43-51.
Che Rose, R., Naresh, K., & Li Yen, L. (2006). Entreprenuers Success Factors and Escalation of Small
and Medium-Sized Enterprises in Malasya. Malasya Journal of Social Sciences , 2 (3), 74-80.
Cookie, P. (2007) Supporting Contemporary German Films: How Triumphant is the Free Market?
Reino Unido. Journal of Contemporary European Studies
Cortez, K., R. Lazo& M. Rodríguez (2008) “Factores que Determinan la Demanda y su Utilidad en la
Toma de Decisiones Financieras”. México. UANL InnOvaciOnes de NegOciOs. 5 (1): 017-023.
Coy, S. P., Shipley, M. F., Omer, K., & Khan, R. N. (2007). Factors Contributory to Success: A Study
of Pakistan's Small Business Owners. Journal of Developmental Entrepreneruship , 12 (2), 181-198.
Cucca, A. (1986) “L´écriture du scénario.” Paris. Dujarric.
Cusic, D. (2009). “Popular Culture and the Economy.” Belmont. The Journal of Popular Culture.
42(3): Pp. 458-479.
De Aquino, T. (2010). “Suma Contra los Gentiles”. México. Editorial Porrúa.
De Vany, A. (2004). Hollywood Economics: How Extreme Uncertainty Shapes the Película Industry.
Reino Unido. Economic Record
Eco, U. (1981) “Lector in Fabula.” Barcelona. Lumen.
Egri, L. (1960) “The Art of Dramatic Writing.” Nueva York. Simon and Scuster.
Eliashberg, J. y Shugan, S. (1997, abril) Film Critics: Influencers or Predictors? Estados Unidos:
Journal of Marketing. 2 (61): Pp. 68-79.
Fernández, F. (2008) Manual Básico de Lenguaje y Narrativa Audiovisual. España. Paidos Ibérica.
Field, S. (1984). “The Screenwriter Workbook.” Nueva York. Dell Publishing Co. Inc.
Freud, S. (1956). Formulations on the Two Principles of Mental Functioning in the Standard Edition
of the Complete Psychological Works of Sigmund and A. Freud. Reino Unido: Hogart.
Garduño, C. (2001). Producción y Consumo: Arte y Mecánica desde Benjamín y Adorno. México:
Intersticios. 32 (15): 41-56.
Daena: International Journal of Good Conscience. 8(3)126-156. Octubre 2013. ISSN 1870-557X
154
Geuens, J. (2001, junio) Dogma 95: A Manifiesto for Our Times. Estados Unidos: Quartely Review of
Film & Video. 2 (18) Pp. 191 - 202.
Gil-Lafuente, A. (2005). “Fuzzy Logic in Financial Analysis.” Holanda. Springer.
Gómez, F. (2006) “Narrativa cinematográfica y enseñanza del cine.” España. Revisa Científica de
Comunicación y Educación, 15(29). Pp. 75 - 80.
Gómez, R. (2005). La Industria Cinematográfica Mexicana 1992-2003, Estructura, Desarrollo,
Políticas y Tendencias. México: Estudios Sobre Culturas Contemporáneas. 22 (11): 249-273.
González, D. (2008) “Hollywood: la genealogía secreta.” México. Universidad Autónoma de Nuevo
León.
Gutiérrez, L. (1978). “Narrativa Fílmica.” Madrid. Pirámide.
Haynes, J. (2008, junio) Nollywood in Lagos, Lagos in Nollywood Films. Estados Unidos: Africa
Today. 2 (54): Pp. 123-151.
Hienerth, C., & Kessler, A. (2006). Measuring Success in Family Business: The Concept of
Configurational Fit. Family Business Review , XIX (2), 115-134.
Iacononi, M. (2009). “Mentes Conectadas sin Brujería.” Los Ángeles: Redes
Jackson, M. (2007, octubre). Intellectual Property Rights and Communications in Asia: Conflicting
Traditions. India: Journalism and Mass Communications Quarterly.
Kong, S. (2007). “Genre Film, Media Corporations, and the Commercialisation of the Chinese Film
Industry: The Case of New Year Comedies.” Sydney. Asian Studies Review. 31 (3): Pp.227-242.
Leon, J. (2008, diciembre) El Cine como Golosina: Reflexiones sobre el Consumo de Cine en los
Jóvenes. Colombia: Palabra Clave .(11) 2: Pp. 311-325
Litvak, I. et Litvak, M. (2009) Economic Development and US Película Incentives. Estados Unidos:
Economic Development Journal. Vol. 4 Num 3: Pp14-21.
Locke, J. (2005). “Ensayo sobre el Entendimiento Humano”. México: Editorial Porrúa.
Lorenzen, M. (2007). “Internationalization vs Globalization of the Film Industry.” Dinamarca:
Industry and Innovations. 14 (4): Pp. 349 - 357.
Lozano, D., B. Barragán, S. Guerra & E. Treviño (2011). Superando el Síndrome Lozano-Barragán en
las Organizaciones de Producción Cinematográfica Mexicanas. México. Daena: International Journal og Good
Conscience. 6 (2): 1-16.
Lozano, D., J. Barragán & S. Guerra. (2009). El Cine: El Negocio de la Cultura. UANL, México:
Innovaciones de Negocios. 6 (2): 207-224.
Lozano, D., J. Barragán, S. Guerra & J. Zúñiga. (2010). “Estrategias para el Desarrollo
Cinematográfico Comercial Mexicano hacia los Estados Unidos.” UANL, México: Innovaciones de Negocios. 7
(1): 89-104.
Lozano, D., J. Barragán, S. Guerra & P. Villalpando. (2010). “Factores Mercadológicos Utilizados por
las Organizaciones de Producción Cinematográfica (OPC) y su Impacto en las Ingresos en Taquilla.” UANL,
México: Innovaciones de Negocios. 7 (2): 89-104.
Lozano, D., J. Barragán, S. Guerra, E. Treviño & P Villalpando. (2012) “Factores Narrativos
Utilizados por las Organizaciones de Producción Cinematográfica y su Impacto en los Ingresos en Taquilla”.
UANL, México: Innovaciones de Negocios. 9 (18). Pp. 279-317.
Lozano, D., J. Barragán, S. Guerra & P. Villalpando. (2010). “Retos del Cine Mexicano para su
Consumo en los Estados Unidos.” UANL, México: Innovaciones de Negocios. 7 (2): 89-104.
Magaro, M. (2010). Two Birds, One Stone: Acheiving Corporate Social Responsability Trough the
Shareholders Primacy. Indiana, Estados Unidos: Indian Law Journal. 1149 (85): 1149-1167.
McConnell, C. (1997). Economía Principios, Problemas y Políticas. Colombia: McGraw Hill
Interamericana, S.A
McFayden, S., Hoskins, C. y Finn, A. (2000). Cultural Industries from an Economic/Business Resarch
Perspective. Canadá: Canadian Journal of Communication.
McKee, R. (2011). “El Guión.” España: Albaminus.
Daena: International Journal of Good Conscience. 8(3)126-156. Octubre 2013. ISSN 1870-557X
155
Miguel, J. (2004, 1ero y 2ndo semestres). Factores de Éxito de las Series y las Sagas. España.
Ámbitos. Num 11-12: Pp. 465 - 481.
Minocha, S. et Stonehouse, G. (2006, agosto) The "learning trap": a Bollywood frame from strategic
learning. Reino Unido. Management Decision. Vol. 44 Num 10 Pp 1344-1362
Moles, A. et Rohmer, E. (1983). “Teoría de los Tres Actos.” México: Trillas.
Moliner, B. (2008). Determinantes del Comportamiento de Queja y su Importancia en la
Segmentación de Clientes Insatisfechos. España: Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa. Núm. 36:
113-150.
Morawetz, N. (2007) “Finance, Policy and Industrial Dynamics - The Rise of Coproductions in the
Film Industry.” Reino Unido. Industry and Innovation. 14 (4): Pp 421 - 443.
O´Connor, J. (1999). The Definition of Cultural Industries. Manchester, Reino Unido. Institute for
Popular Cultures. Extraido de: www.mipc.mmu.ac.uk/iciss/reports/defin.pdf.
Paige, R., & Littrell, M. (2002). Craft Retailers' Criteria for Success and Asociated Business
Strategies. Journal of Small Business Management , 40 (4), 314-331.
Pardo, A. (2000) “La Creatividad en la Producción Cinematográfica”. España. Comunicación y
Sociedad. 8 (2): Pp. 227 - 249.
Pavis, P. (1983) “Diccionario de Teatro.” Barcelona: Paidós.
Propp, V. (1972). “Morfología del Cuento.” Buenos Aires: Juan Goyanarte Editor.
Puente, R. (2007). ¿Qué Funciona y Qué no cuando se Atiende al Mercado de las Mayorías?
Venezuela: Debates IESA. 3 (12): 29-34.
Pushpakumar, M. D., & Athula Wijewickrama, A. K. (2008). Planning and Performance of SME
Organizations: Evidence from Japan.
Rizzolatti, G et Sinigaglia, C. (2006) “Las Neuronas en Espejo: Los Mecanismos de la Empatía
Emocional.” España: Ed. Paidós.
Rosen, S. (2003, septiembre). China goes Hollywood. Reino Unido: Foreing Policy. (5) 3: Pp. 94-97.
Russell, T. y Lane, R. (2001). Kleppner Publicidad. México: Pearson Educación de México, S.A. de
C.V.
Sargent, J. (2001, enero) Brand appearances in contemporary cinema películas and contribution to
global marketing of cigarettes. Estados Unidos. The Lancet. 6,357 (9249) Pp. 29 - 32.
Soto, E. et Vega. R. (2007) “El Sistema de Neuronas en Espejo. Elementos Ciencia y Cultura.”
México: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. 14 (68). Pp. 49-53.
Swain, D. (1982). “Film Scriptwriting.” Boston: Focal Press.
Telotte, J. (2001, marzo) The Blair Witch Project project: Film and the Internet. Estados Unidos: Film
Quartelery. 54 (3): Pp. 32-40.
Tirmizi, M. & K. Rehman. (2009) An Empirical Study of Consumer Impulse Buying Behavior in
Local Markets. Londres, Reino Unido: European Journal of Scientific Research. 2 (28): 522-532.
Treviño, M.E., P. Villalpando, D.F. Lozano & J.N. Barragán (2011) “Recomendaciones de Liderazgo
para los Dueños de PYMES familiares exportadoras y no exportadoras en Nuevo León”. UANL, México. :
Innovaciones de Negocios. 8 (16): 241-272.
Treviño, M.E., P. Villalpando, D.F. Lozano, R. Treviño, J.N. Barragán & M.A. Flores. (2012)
“Obtención de Financiamiento para Pymes Exportadoras de Nuevo León”. UANL, México. : Innovaciones de
Negocios. 9 (17): 149-176.
Turki Tlili, H. (2010). La Reuve des Sciences de Gestion. París, Francia. Direction et Gestion. 242
(45): 99-111.
Tylor, B. (1995). La Ciencia de la Cultura. España: Cátedra.
Unger, J. M., Keith, N., Hilling, C., Gielnik, M. M., & Frese, M. (2009). Deliberate Practice among
South African Small Business Ownwers: Relationships with Education, Cognitive Ability, Knowlwdge, and
Success. Journal of Occupational and Organizational Psychology , 82, 21-44
Daena: International Journal of Good Conscience. 8(3)126-156. Octubre 2013. ISSN 1870-557X
156
Vélez, P. (2008). Rompiendo la Tradición: De Describir la Conducta de Compra a Comprender al
Consumidor. Colombia: Pensamiento & Gestión. Núm. 24: 1-28.
Vidal, R. & S. Rolo. Batallas Perdidas, Guerras Ganadas: El Fracaso como Fuente de Aprendizaje:
Venezuela. Debates IESA. 2 (15).
Von Dassanowsky, R. (2005) Austrian Cinema: A History. Carolina del Norte. McFarland. Pg. 322.
Wolf, M. (1999). The Entertainment Economy: How Mega-Media Forces are Transforming our
Lives: New York, Estados Unidos. Times Books.
www.bls.gov
www.boxofficemojo.com
www.cinemark.com.mx
www.cinemex.com
www.cinepolis.com
www.conaculta.gob.mx
www.diputados.gob.mx
www.donniedarkofilm.com
www.economia.gob.mx
www.family-man.com.
www.fundeu.es
www.hellboymovie.com
www.imcine.gob.mx
www.inegi.gob.mx
www.mmcinemas.com.mx
www.mpaa.org.
www.ncbi.nlm.nih.gov
www.oscars.org/about/index.html
www.premiosgoya.academiadecine.com/home/index.php
www.rtve.es/noticias/20100215/daniel-monzon-tve-no-puedes-culpar-publico-del-fracasopelicula/318174.shtml
www.sectur.gob.mx
www.sergiosarmiento.com
www.talentoartistico.com.mx
www.unesco.org/education/nfsunesco/pdf/MEXICO_S.PDF | |