es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Trayectorias profesionales de docentes con discapacidades en educación superior: necesaria participación del gobierno universitario. VIII Congreso Iberoamericano de Investigación sobre Gobernanza

        Fecha
        2020-11-03
        Registro en:
        Pinkoski de Souza, M., Macedo , D. Jung, H. S. & Fossatti, P. (2020). Trayectorias profesionales de docentes con discapacidades en educación superior: necesaria participación del gobierno universitario. VIII Congreso Iberoamericano de Investigación sobre Gobernanza [Descripción de la ponencia] Repositorio Institucional - Universidad Santo Tomás
        http://hdl.handle.net/11634/30726
        https://doi.org/10.15332/dt.inv.2020.01608
        Autor
        Pinkoski de Souza, Mariana
        Macedo Ziliotto, Denise
        Jung, Hildegard Susana
        Fossatti, Paulo
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        University governance can generate the implementation of policies and represents a set of procedures that relate to the participatory and plural dimension of society. In view of this, this study is an excerpt developed from the outline of the thesis project built in the Graduate Program in Education at La Salle University. The research aims to understand how the professional trajectory of teachers with disabilities who teach in higher education institutions is constituted. This study is characterized by a qualitative approach, at an exploratory level and from the perspective of systematic review. The results point to the necessary engagement of university governance in the face of the lack of studies and inclusive policies that promote the performance and professional trajectories of teachers with disabilities in higher education.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018