es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Aprendizaje significativo de las matemáticas en contexto contable

        Fecha
        2014-12-01
        Registro en:
        Medina, W. W. (2014). Aprendizaje significativo de las matemáticas en contexto contable. Tesis de posgrado.Universidad Santo Tomás.Tunja.
        http://hdl.handle.net/11634/29899
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Medina, Willy Walter
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        Mathematics teaching is supported in pedagogical and didactics models, as Constructivism where meaningful learning, problem solving and cooperative learning prevail. These models lead to a more practical comprehension of the multiple applications in different areas of expertise. In the Accounting field is relevant to have a contextualized learning. This research was carried out with first semester students of Calculus 1 from the Public Accountancy program in Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia- Chiquinquirá seat, in an effort to improve the quality of Mathematics teaching, and looking for answers to the question: How to reach a meaningful learning of Mathematics using a learning environment in which linear and affine functions are employed in an accounting context using technological aids (Educational software) in first semester students from the Public Accountancy program in UPTC- Faculty Chiquinquirá? This document presents the theoretical and methodological basis needed to answer the question. Finally, the obtained results are analyzed around the specific objectives set and the evidences of the process are annexed
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018