dc.contributorSepulveda Delgado, Omaida
dc.creatorMedina, Willy Walter
dc.date.accessioned2020-09-21T15:42:13Z
dc.date.available2020-09-21T15:42:13Z
dc.date.created2020-09-21T15:42:13Z
dc.date.issued2014-12-01
dc.identifierMedina, W. W. (2014). Aprendizaje significativo de las matemáticas en contexto contable. Tesis de posgrado.Universidad Santo Tomás.Tunja.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/29899
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractMathematics teaching is supported in pedagogical and didactics models, as Constructivism where meaningful learning, problem solving and cooperative learning prevail. These models lead to a more practical comprehension of the multiple applications in different areas of expertise. In the Accounting field is relevant to have a contextualized learning. This research was carried out with first semester students of Calculus 1 from the Public Accountancy program in Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia- Chiquinquirá seat, in an effort to improve the quality of Mathematics teaching, and looking for answers to the question: How to reach a meaningful learning of Mathematics using a learning environment in which linear and affine functions are employed in an accounting context using technological aids (Educational software) in first semester students from the Public Accountancy program in UPTC- Faculty Chiquinquirá? This document presents the theoretical and methodological basis needed to answer the question. Finally, the obtained results are analyzed around the specific objectives set and the evidences of the process are annexed
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherMaestría Pedagogía
dc.publisherCentro de Estudios Educativos Enrique Lacordaire
dc.relationAnder Egg, E. (2003). Métodos y Técnicas de investigación social: técnica para recogida de datos e información. Buenos Aires, Lumen
dc.relationAragón, E., Castro, C., Gómez, A. & González R. (2009). Objetos de aprendizaje como recursos didácticos para la enseñanza de las matemáticas. Apertura, 1(1), 1-13.
dc.relationAraque Castellanos, F. R. (2012). Mediaciones tecnológicas en las Prácticas educativas Universitarias: la producción y la circulación del conocimiento. Bogotá, Colombia: Universidad Nacional de Colombia.
dc.relationAraya, V., Alfaro, M., & Andonegui, M. (2007). Constructivismo: orígenes y perspectivas. Laurus, 13(24). 73-92. Recuperado el 23 de febrero de 2014 de http://www.redalyc.org.
dc.relationBustos, F. C. (s.f.). Modelo Didáctico Educativo M.D.O. Recuperado el 26 de Diciembre de 2013, de http://issuu.com/angelmed2012/docs/modelodidactivooperativo Callahan J. & Hoffman K. (1995). Calculus in context: The five college calculus. New York, U.S.A.: Project W.H. Freeman and Company
dc.relationD'Amore, B. (2006). Didáctica de la matemática. (Primera en Español ed.). (S. E. Scientifiche, Trad.) Bologna, Italia: Cooperativa Editorial Magisterio.
dc.relationDuarte, J. (2003). Ambientes de aprendizaje. Una aproximación conceptual. Estudios Pedagógicos. (29), 97-113. Obtenido de http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S071807052003000100007
dc.relationVasco, C. E. (Enero-Junio de 2011). La presencia de Piaget en la Educación Colombia. Revista Colombiana de Educación, 1960-2010, 60, 15-40.
dc.relationZubimendig Herranz, J. L., Ruíz Ojeda, M. P., Carrascal Lecumberri, E. & Donado, H. P. (2010). El aprendizaje cooperativo en el aula universitaria, Manual de ayuda al profesorado. Universidad del País Vasco.
dc.rightshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsCC0 1.0 Universal
dc.titleAprendizaje significativo de las matemáticas en contexto contable


Este ítem pertenece a la siguiente institución