es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Estrategia pedagógica haciendo uso de la biblioteca como espacio integrador para el desarrollo de la creatividad en los estudiantes de preescolar de la institución educativa Madre Laura – sede San Carlos, del municipio de Tierralta-Córdoba

        Fecha
        2020-07-01
        Registro en:
        López, G. K., & Teran, R. Y. (2020). Estrategia pedagógica haciendo uso de la biblioteca como espacio integrador para el desarrollo de la creatividad en los estudiantes de preescolar de la institución educativa Madre Laura- sede San Carlos, del municipio de Tierralta - córdoba. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás] Colombia
        http://hdl.handle.net/11634/27703
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        López, Karen
        Teran, Yosmary
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The purpose of this study was to analyze the incidence of the application of a strategy making use of the library as an integrating space for the development of creativity in preschool students of the Mother Laura Educational Institution - San Carlos Office, in the municipality of Tierralta Córdoba. The methodology is framed in the qualitative approach with an Action Research (IA) design, the sample was 60 students, 4 teachers and 20 parents. As a technique, the survey and participation observation were developed, the instrument was the field diary. As main results, it was found that preschool children through the pedagogical strategy using the school library developed creative skills evidenced in the painting, clay, and flour sessions, as well as curiosity. Also, social, environmental skills and a sense of belonging for the school.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018