es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Youtubers como marca personal: análisis de la interacción de actores y redes en la plataforma de YouTube

        Fecha
        2021-01-19
        Registro en:
        Durán Murillo, M. C., & Carlosama Bolaños, A. M. Youtubers como marca personal: Análisis de la interacción de actores y redes en la plataforma de YouTube [Teis de pregrado en Sociología,Universidad Santo Tomás] Repositorio Institucional
        http://hdl.handle.net/11634/31563
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Durán Murillo, María Camila
        Carlosama Bolaños, Ana María
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The following document seeks to analyze from a sociological perspective the relationship between the construction of personal brands of content creators Ami Rodriguez, Daniela Calle and Maria José Garzón with the YouTube platform, thus showing the capacity that these technological developments have to generate value and low capital some mercantile logics that are established from the interaction of multiple actors. To achieve this analysis, a methodological approach is used, which is mostly qualitative, which allows to address the different edges of the problem, using tools such as virtual ethnography, semi-structured interviews and programs such as Socialblade; Surveys and quantitative data were also used to complement the analysis. This allows building a general panorama of how the construction of personal brands is established as a network of actors that is in constant interaction within a virtual space such as YouTube.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018