es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Modelos de gestión ambiental escolar en el ámbito global

        Fecha
        2022-01-12
        Registro en:
        Tuiran Ardila, G. I., Moreno Rodríguez, I. C., & Bermúdez López, G. M. (2020). Modelos de gestión ambiental escolar en el ámbito global [Trabajo de Especialización, Universidad Santo Tomás] Repositorio Institucional
        http://hdl.handle.net/11634/38762
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Tuiran Ardila, Genith Inés
        Bermúdez López, Gianna Milena
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        School environmental management models at the global level is the result of a systematic review of literature that seeks to identify models, strategies and practices for school environmental management at the global level, which allow to be replicated in Colombian educational institutions of basic and middle education, in school and extra school fields, promoting environmental management from the source of these institutions. It is developed from a qualitative study in which 44 articles from different continents (America, Europe, Asia, Oceania) were reviewed, published between 2003 and 2020, mostly quantitative in nature, covering quasi-experimental and experimental studies. Generally speaking, the objectives of the different studies guide three trends, the first involving environmental knowledge, aiming to identify the conceptual level managed by the studied population. The second involves the capabilities for the application of knowledge in the resolution of environmental problems and the third not least, the motivators to apply internalized knowledge and capacities in daily life. It can be concluded that most of the models, strategies and practices considered in the review can be replicated in Colombian educational institutions for the management of sustainable development successfully.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018