dc.contributorGómez Villamizar, Andrés
dc.creatorRodríguez Acosta, Patricia
dc.creatorNovoa Garzón, Ana María
dc.creatorRico Rodríguez, Leandra
dc.date.accessioned2019-09-25T17:41:15Z
dc.date.accessioned2022-09-22T15:10:51Z
dc.date.available2019-09-25T17:41:15Z
dc.date.available2022-09-22T15:10:51Z
dc.date.created2019-09-25T17:41:15Z
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/20338
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_20338
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3445767
dc.description.abstractGlobalization and communication technologies have generated changes, in addition to the emergence of new scenarios for all types of businesses. The higher education sector has also evolved significantly in the last twenty years. While the market previously had few universities and there was a low demand from students, there are currently not only a significant number of universities, but also a greater number and heterogeneity of interested students. Market dynamics have changed substantially. Now, there is a high orientation towards competition, where intangible assets have great relevance in the student's purchase decision. Several aspects are considered by an applicant when choosing a university; in addition to quality and academic excellence, factors such as price, location, facilities, among others, also influence. However, today reputation plays a fundamental role and becomes a determining factor in the choice of the institution to which you want to belong. In the segment of higher education in Colombia, the Universidad del Rosario is a benchmark for its 365-year career, during which time it has built its reputation since fulfilling the mission. One of the slogans of the Universidad del Rosario, object of study of this project, has been to fulfill fully the traditional substantive functions: teaching, research and extension. However, society has gradually demanded the performance of new features: innovation, employability, job placement and corporate social responsibility. All this, as part of a new configuration of the higher education system and the economy that, through globalization, has allowed the creation of a comprehensive university market in which competition predominates. Thus, from this phenomenon mechanisms such as the world-class university arise, which have favored the concern for the reputation of universities and their recognition through international rankings. Considering the above, the purpose of this project is to build a proposal for the strategic management of corporate reputation at the Universidad del Rosario, taking into account the new strategic direction “Route 2025”. This proposal includes three phases: definition of the reputation of the University, reputational diagnosis and benchmarking of the competition, and approach to the reputation strategy.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherMaestría en Marketing
dc.publisherFacultad de administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEducación superior
dc.subjectReputación corporativa
dc.subjectGrupos de interés
dc.subjectAudiencias
dc.subjectEstrategia corporativa
dc.subjectGestión reputacional
dc.titlePropuesta para la gestión estratégica de la reputación corporativa en la Universidad del Rosario
dc.typemasterThesis


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