dc.contributorGrupo de investigación en Educación y Desarrollo
dc.creatorRodríguez León, Laura Vanessa
dc.creatorBecerra Fajardo, Yaneth Stefania
dc.creatorRubiano Suza, Christian Alfredo
dc.creatorGonzález-Rodríguez, David Roberto
dc.creatorCruz Velandia, Israel
dc.date.accessioned2021-09-06T22:44:35Z
dc.date.accessioned2022-09-22T15:07:55Z
dc.date.available2021-09-06T22:44:35Z
dc.date.available2022-09-22T15:07:55Z
dc.date.created2021-09-06T22:44:35Z
dc.date.issued2021-09-06
dc.identifierISSN: 2500-5979
dc.identifierISSNE: 2500-6150
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/32372
dc.identifierhttps://doi.org/10.12804/issne.2500-6150_10336.32372_ceap
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3445323
dc.description.abstractThis text exposes the training route developed in the project Thinking with the Body: somatic education from an ethical-emotional perspective, an initiative recognized by the “Nohora Pabón Fernández” Pedagogical Innovation Fund, FIP 2020. Said project is a constellation in which There are multiple actors and perspectives, aimed at the development of a culture of care at the Universidad del Rosario. The Dean of the University Environment participates; the Somatic Education Laboratory of the Physiotherapy program; the Ethics and Citizenship Training Center (Phronimos); the Corps, Gender and Health seedbed of the Anthropology program, as well as a group of teachers and students from different university programs. This group undertook a trip and a meeting within the framework of the community of practice and learning Thinking with the Body, with the purpose of deepening, through the movement of the human body (HCM) and research, in the understanding and formulation of a pedagogical map in which the experienced body, the understanding movement and the construction of care habits are pillars of well-being, values ​​formation, emotional formation and development of life skills.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherCentro de Enseñanza, Aprendizaje y Trayectoria Profesoral - CEAP
dc.relationReflexiones Pedagógicas URosario, ISSN: 2500-5979 ISSNE 2500-6150, No. 29 , (Septiembre de 2021); 12 pp.
dc.relationNo. 29
dc.relationReflexiones Pedagógicas URosario
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectCuerpo vivenciado
dc.subjectEducación superior
dc.subjectPedagogía
dc.subjectEducación somática
dc.subjectPerspectiva ético-emocional
dc.subjectCultura del cuidado en educación superior
dc.subjectProyectos pedagogicos de educación somática para el desarrollo ético-emocional
dc.subjectPracticas pedagógicas para el bienestar psico-físico
dc.titlePensando con el Cuerpo: educación somática para la formación ético-emocional Una cultura del cuidado en la Universidad del Rosario
dc.typearticle


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