dc.contributorFernández Roncancio, Andrés
dc.creatorRojas Gonzalez, Diana Catalina
dc.creatorAriza Olaya, Marcela Margarita
dc.date.accessioned2021-02-01T16:19:49Z
dc.date.available2021-02-01T16:19:49Z
dc.date.created2021-02-01T16:19:49Z
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_30846
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/30846
dc.description.abstractThe next document approaches the SUPEGAFORTs business problem, which consists in a sales decrease during the last years. This company belong to the construction industry, it is located in Bogotá and it is focus in the fabrication and sale of products for finish constructions, products like, ceramic glue, stucco, paint and a product for put on the tile joints. In the chapter 1 of the document we made an analysis of the context and environment that is around of SUPEGAFORT, making an emphasis in the construction industry. In general, this part evidence that the industry has a great growth opportunity, especially the finishing construction market, even with the COVID-19 impact. Also, this document talks about the present situation of SUPEGAFORT, its competitors, the sales behavior and the organizational structure. In the chapter 2 we start with the field investigation, where we applied different search methodology’s for identify the causes and improve opportunities, all this for establish a solution for the main problem of SUPEGAFORT. The investigation concludes that the main strong of the company is that the clients recognized a high quality in the products, also they were clear with the fact that they feel happy with the service and advisory that de company’s offer to them. Finally, in the chapter 3 we developed a Marketing Plan as a solution of the business problem of SUPEGAFORT. In this plan we made proposals that could mean important improves for the company, because we make a special emphasis in improve the sales tools, sales strategy and the company image. We considerate that if the company applies the plan, it will can profit the benefits that its clients perceive of them and the company will start to compete more in the Bogota´s market.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherEscuela de Administración
dc.publisherMaestría en Marketing
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/co/
dc.rightsAtribución-SinDerivadas 2.5 Colombia
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectPlan de mercadeo
dc.subjectComercialización de materiales de construcción
dc.subjectPlaneación estratégica
dc.subjectSegmentación de mercado
dc.subjectEmpresas de venta de materiales
dc.subjectPosicionamiento de marca
dc.subjectIndustria de los acabados de la construcción
dc.titleOptimización de Ventas en Microempresa de Materiales de Construcción
dc.typemasterThesis


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