dc.contributorRobayo Pinzon, Oscar Javier
dc.creatorAnaya Bueno, Juan Pablo
dc.date.accessioned2022-05-27T11:18:48Z
dc.date.accessioned2022-09-22T13:45:04Z
dc.date.available2022-05-27T11:18:48Z
dc.date.available2022-09-22T13:45:04Z
dc.date.created2022-05-27T11:18:48Z
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/34256
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_34256_
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3432066
dc.description.abstractE-commerce is a dynamic of the economy that increases as the internet expands coverage in new markets around the world, thus configuring new offers of products and services with innovative models that even allow reinventing patterns, such as the process of positioning a brand and selling transmute to the presence in social networks and the web space; transportation is the fundamental component to contribute to economic consolidation and develop sustainable markets by connecting geographic regions, increasing efficiency and coverage of enterprises and businesses, consolidating aspects in terms of quality, development opportunity, time and cost structure that facilitate business development. Transportation has become a necessity due to the exponential growth of e-commerce worldwide, demanding efficiency worldwide, demanding efficiency and economy. To develop the national industry, it is essential to focus efforts to increase competitiveness in digital strategies of e-business, promoting cost advantages, speed, reliability and flexibility in the distribution and transportation of goods capable of complementing the formulation of a correct digital marketing plan and the development of an integrated tracking system and interconnection of independent road transporters with e-commerce platforms, businesses and enterprises. The following study formulates a digital marketing strategy for the positioning of the platform www.fijo.com.co and their respective profiles in social networks around the road transport in road mode in the country offering domestic shipping services, under the particular conditions in terms of infrastructure and geographical layout in Colombia. A rigorous review of available literature on the subject was carried out and Google Scholar and Statista and Semrush reports were used as scientific database as a research method.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministración de Negocios Internacionales
dc.publisherEscuela de Administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectAlcance
dc.subjectConversión
dc.subjectCPC
dc.subjectCPM
dc.subjectCPA
dc.subjectImpresiones
dc.subjectPauta digital
dc.subjectROAS
dc.subjectComercio electrónico
dc.subjectServicios con modelos innovadores
dc.subjectProductos con modelos innovadores
dc.subjectPosicionamiento de marca
dc.subjectMarketing digital
dc.subjectPosicionamiento de marca
dc.titleMarketing digital como estrategia de posicionamiento de marca: caso fijo
dc.typebachelorThesis


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