dc.relation | Ackad, C., Wasinger, R., Gluga, R., Kay, J., & Tomitsch, M. (2013). Measuring Interactivity at an Interactive Public Information Display. 329–332.
Al-Nuaimi, I. T., Mahmood, A. K., & Jebur, H. H. (2014). Proposed Conceptual Model for E-Service Quality in Malaysian Universities.
Álvarez, G., & Tamayo, A. (2017). Characterization of the evaluation of interactivity in virtual environments of teaching learning at the university of Holguin.
Aparici, R., & Silva, M. (2012a). Pedagogía de la interactividad. Comunicar: Revista Científica Iberoamericana …, 19(38), 51–58. https://doi.org/10.3916/C38-2011-02-05
Aparici, R., & Silva, M. (2012b). Pedagogía de la interactividad Pedagogy of Interactivity. Comunicar, 7. https://doi.org/10.3916/C38-2011-02-05
Appert, C., & Bezerianos, A. (2018). The Evaluation of Interactive Systems The why , what , where , and when of evaluation The Language of Evaluation.
Asunción, H., & Fernandez, J. (2006). Ciudades en la web: usabilidad e interactividad de las páginas oficiales de los destinos turísticos. IV Congreso “Turismo y Tecnologias de La Informacion y Las Comunicaciones,” (October). Retrieved from http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3955764
Axwell, M. (2001). J c. m.
Barcellos, L. I., & Botura, G. (2019). Usability , Interactivity and Cognition of a Multicampi University Website. Springer International Publishing AG, 1, 60–71. https://doi.org/10.1007/978-3-319-93888-2
Belkin, N., Ave, H., Scholtz, J., Dumais, S., Wilkinson, R., & Cmis, C. (2003). Opportunities and Challenges in Evaluating Interactive Information Retrieval Systems. 1–2.
Bevan, N., & Macleod, M. (1994). Usability measurement in context. Behaviour and Information Technology, 13(1–2), 132–145. https://doi.org/10.1080/01449299408914592
Bloom, B. (1948). La taxonomía de bloom y sus actualizaciones. 1–7.
Brajnik, G., & Udine, U. (2016). Measuring Interaction Design before Building the System : a Model-Based Approach. Proceedings of the 8th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems, 183–193. https://doi.org/10.1145/2933242.2933246
Buchanan, R. (2001). Design Research and the New Learning. Design Issues, 17(4), 3–23. https://doi.org/10.1162/07479360152681056
Byrne, S., Champion, M., Isaacs, S., Jacobs, I., Nicol, G., & Eps, I. (2000). Document Object Model ( DOM ) Level 1 Specification ( Second Edition ). 1–212.
Caballé, S., Mora, N., Feidakis, M., Gañán, D., Conesa, J., Daradoumis, T., & Prieto, J. (2014). CC – LR : providing interactive , challenging and attractive Collaborative Complex Learning Resources. 51–67. https://doi.org/10.1111/jcal.12021
Chen, M. P., & Wang, L. C. (2009). The effects of type of interactivity in experiential game-based learning. Lecture Notes in Computer Science (Including Subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 5670 LNCS, 273–282. https://doi.org/10.1007/978-3-642-03364-3_33
Coyle, J. R., & Thorson, E. (2001). The Effects of Progressive Levels of Interactivity and Vividness in Web Marketing Sites. Journal of Advertising, 30(3), 65–77. https://doi.org/10.1080/00913367.2001.10673646
Domagk, S., Schwartz, R. N., & Plass, J. L. (2010). Interactivity in multimedia learning: An integrated model. Computers in Human Behavior, 26(5), 1024–1033. https://doi.org/10.1016/j.chb.2010.03.003
El, A., Mahmoud, B., & Auter, P. J. (2009). The Interactive Nature of Computer ‐ Mediated Communication. American Communication Journal, 11(4), 36.
Enrique, W., Borja, M., Guarnieri, G., & Rodríguez, G. L. (2019). Análisis y evaluación de procesos de interactividad en entornos virtuales de aprendizaje. 11, 63–99.
Estebanell, M. (2002). Interactividad e interacción. RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 15–25. Retrieved from http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1252603&info=resumen&idioma=POR
Evans, C., & Sabry, K. (2003). Evaluation of the Interactivity of Web-Based Learning Systems: Principles and Process. Innovations in Education and Teaching International, 40, 89–99. https://doi.org/10.1080/1355800032000038787
Gilbón y Contijoch. (2005). La interacción y la interactividad en cursos en línea: Su evaluación. Virtual Educa, 10.
Green, W., Ruyter, B., & de Ruyter, B. (2009). The design and evaluation of interactive systems with perceived social intelligence: five challenges. Ai & Society, 25(2), 203–210. https://doi.org/10.1007/s00146-009-0252-z
Greiner, T. M., & Ball, K. a. (1999). Understanding Interactivity. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering, 12(2), 185–195. https://doi.org/10.1080/10255840802372060
Guevara, R., Botero, R., & Castro, C. A. (2015). Una revisión a los niveles de interactividad de los contenidos digitalesGuevara, R., Botero, R., & Castro, C. A. (2015). Una revisión a los niveles de interactividad de los contenidos digitales, 469–473. 469–473.
Gutiérrez, M. C., & López, G. A. (2011). La interactividad en la construcción del conocimiento escolar. Innovar: Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 21(41), 5–18. Retrieved from http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3903218&info=resumen&idioma=SPA
Keskinen, T. (2015). Evaluating the User Experience of Interactive Systems in Challenging Circumstances. Retrieved from http://tampub.uta.fi
Koolstra, C. M., & Bos, M. J. W. (2009). THE DEVELOPMENT OF AN INSTRUMENT TO DETERMINE DIFFERENT LEVELS OF. 71(5), 373–391. https://doi.org/10.1177/1748048509104980
Luján Rodríguez, G., Silvana San Martín, P., Carlos Gómez, J., Di Liscia, O. P., Pascual Leone, H., & Azucena Medina, M. (2011). La teoría de los sistemas complejos aplicada al modelado del dispositivo hipermedia dinámico. 152. Retrieved from http://rephip.unr.edu.ar/xmlui/bitstream/handle/2133/4226/Tesis Doctoral Rodríguez G L Libro.pdf?sequence=3
Marín Giraldo, Y., Posada Silva, W. Y., García Duque, B., & Munévar Molina, R. A. (2015). Metodología para la creación de micromundos interactivos. Kepes, 12(11), 61–81. https://doi.org/10.17151/kepes.2015.12.11.4
Martinic, S. (2015). El tiempo y el aprendizaje escolar la experiencia de la extensión de la jornada escolar en Chile. Revista Brasileira de Educacao, 20(61), 479–499. https://doi.org/10.1590/S1413-24782015206110
Milojevic, A., Kleut, J., & Ninkovic, D. (2013). Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals/Propuestas metodológicas para el estudio de la interactividad en revistas de comunicación. Comunicar, 21(41), 93–102.
Moreno, J., Montaño, E. A., & Duque, N. D. (2015). Redalyc. Herramienta de autor para la creación de juegos multijugador masivo en línea educativos.
Nam, T., Park, S., & Verlinden, J. (2009). A model to conceptualize interactivity. 147–156. https://doi.org/10.1007/s12008-009-0069-5
Rafaeli, S., & Ariel, Y. (2012a). Assessing interactivity in computer-mediated research. In Oxford Handbook of Internet Psychology. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199561803.013.0006
Rafaeli, S., & Ariel, Y. (2012b). Assessing interactivity in computer-mediated research. Oxford Handbook of Internet Psychology. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199561803.013.0006
Rafaeli, S., & Sudweeks, F. (2006). Networked Interactivity. Journal of Computer-Mediated Communication, 2(4), 0–0. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.1997.tb00201.x
Robinson, H. A., Sheffield, A., Phillips, A. S., & Moore, M. (2017). B Introduction to Teaching Online ^ : Usability Evaluation of Interactivity in an Online Social Constructivist Course. https://doi.org/10.1007/s11528-017-0187-z
Sádaba, M. R. (2000). Interactividad y comunidades virtuales en e entorno de la world wide web. Comunicación y Sociedad, Vol. 13, pp. 139–166.
Salinas, J. (1988). Interactividad y diseño de vídeos didácticos. Comunicación Presentada Al Interactive Video in Schools Seminar.
Sánchez, W. (2011). La usabilidad en Ingeniería de Software : definición y características. Ing-Novación. Reporte de Investigación, (2), 7–21. Retrieved from http://www.redicces.org.sv/jspui/bitstream/10972/1937/1/2. La usabilidad en Ingenieria de Software- definicion y caracteristicas.pdf
Santos, E., & Terra, M. (2016). The Importance of Timely Feedback to Interactivity in Online Education. 488, 307–314. https://doi.org/10.1007/978-3-319-51133-7
Sims, R. (1997). Interactivity: A forgotten art? Computers in Human Behavior, 13(2), 157–180. https://doi.org/10.1016/S0747-5632(97)00004-6
Sohn, D., & Lee, B.-K. (2005). Computer-Mediated communication and the public sphere: A critical analysis. Journal of Computer-Mediated Communication, 7(1), 0. https://doi.org/10.1111/j.1083
Stokes, H. (2012). La Interactividad En La Educacion a Distancia: Evaluacion De Comunidades De Aprendizaje. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 7(1–2), 147–162. https://doi.org/10.5944/ried.7.1-2.1080
Uribe, R., Duque, N. D., & Moreno, J. (2018). Propuesta para la medición de la interactividad en ambientes de enseñanza-aprendizaje. Revista Espacios.
USDOD - U.S. Departament of Defense. (1999). Handbook development of interactive multimedia instruction ( imi ) ( part 3 of 4 parts) This Handbook is for guidance only . Do not cite this document as a requirement . (July).
Vargiu, E., & Urru, M. (2013). Exploiting web scraping in a collaborative filtering- based approach to web advertising. 2(1), 44–54. https://doi.org/10.5430/air.v2n1p44
Veraszto, E. V., García, F. G., & Silva, D. (2009). La educación y la interactividad Posibilidades inovadoras Sérgio Ferreira do Amaral Resumen Palabras clave Key words Introducción La aparición de una nueva tecnología puede ser. 655–665.
Zangara, A., & Sanz, C. V. (2012). Aproximaciones al concepto de interactividad educativa. I Jornadas Iberoamericanas de Difusión y Capacitación Sobre Televisión Digital Interactiva. RedAUTI, 83–90. Retrieved from http://hdl.handle.net/10915/25943
Zangara, A., & Sanz, C. V. (2013). RUEDA - 6 ° Seminario Internacional Mendoza - Octubre 2013 Seminario Internacional Mendoza - Octubre 2013. Red de Universidades de Educación a Distancia Argentina, Seminario Internacional, 1–13. | |