dc.creatorMosquera, Óscar Andrés
dc.creatorCárdenas, Melba Libia
dc.creatorNieto, María Claudia
dc.date.accessioned2019-07-03T03:01:02Z
dc.date.available2019-07-03T03:01:02Z
dc.date.created2019-07-03T03:01:02Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifierhttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66865
dc.identifierhttp://bdigital.unal.edu.co/67893/
dc.description.abstractThis article reports on a descriptive study carried out in articles published in the Profile: Issues in Teachers’ Professional Development journal that deal with inclusive education in English language teaching in Colombia. The study embraced documentary research and critical discourse analysis which helped us identify trends in pedagogical approaches in foreign language instruction and research approaches employed by the journal’s authors. It also allowed us to examine how such approaches show the presence or absence of inclusive education both in public policies and pedagogical interventions by institutions and individuals. We hope that the outcomes derived from this study nurture further discussion, encourage research, and motivate pedagogical practices that foster inclusive education in foreign language teaching and teacher education.
dc.description.abstractReportamos un estudio descriptivo sobre la inclusión educativa en la enseñanza del inglés, en artículos de la revista Profile: Issues in Teachers’ Profesional Development. A través del análisis documental y del análisis crítico del discurso identificamos tendencias en enfoques pedagógicos en la enseñanza del inglés y en enfoques investigativos usados por los autores. También examinamos cómo dichos enfoques evidencian la presencia o ausencia de la inclusión educativa tanto en políticas públicas como en intervenciones pedagógicas realizadas por instituciones e individuos. Esperamos que los resultados promuevan la discusión, la investigación y prácticas pedagógicas que fomenten la inclusión educativa en la enseñanza de lenguas extranjeras y en la formación de docentes.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relationPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relationMosquera, Óscar Andrés and Cárdenas, Melba Libia and Nieto, María Claudia (2018) Pedagogical and Research Approaches in Inclusive Education in ELT in Colombia: Perspectives From Some Profile Journal Authors. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (2). pp. 231-246. ISSN 2256-5760
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/72992
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.titlePedagogical and Research Approaches in Inclusive Education in ELT in Colombia: Perspectives From Some Profile Journal Authors
dc.typeArtículo de revista


Este ítem pertenece a la siguiente institución