dc.contributorRibas, João Francisco Magno
dc.creatorSilva, Daiane Oliveira da
dc.date.accessioned2014-03-06T14:34:37Z
dc.date.accessioned2019-05-24T20:01:32Z
dc.date.available2014-03-06T14:34:37Z
dc.date.available2019-05-24T20:01:32Z
dc.date.created2014-03-06T14:34:37Z
dc.date.issued2014-03-06
dc.identifierhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/60
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/2838264
dc.description.abstractThis study started whereof some discussions about the pedagogical tract with the interaction to enable a deeper theoretical foundation and reflexive when to make docent and these discussions were finished with strategic and organized ways to a didactic proposal concern to the circus activities theme. The main goal of this study was to seek strategic ways to the pedagogical didactic organization aiming the circus activities using as a theoretical reference to the emancipated critical conception. The applied methodology was structured for a theoretical research that dedicated to reconstruct concepts, ideas and to improve theoretical basics. These discussions point out to the construction of some introductory steeps that proposed a bigger sense to the physical education not only in its planning process but also in its own practice.
dc.description.abstractEl estudio empezo en algunas discusiones de carácter pedagógico, deseando un embasamiento teórico más detallado y reflexivo al hacer docente, finalizadas con orientaciones estratégicas y estructuradas a una propuesta didáctica sobre el tema de las Actividades Circenses. El objetivo del estudio fue buscar caminos estratégicos a la organización didáctico-pegagógico con vistas a las Actividades Circenses, tiendo como referencial teórico la concepción crítico-emancipatória. El método aplicado fue esctruturado en una pesquisa teórica, dedicada a reconstruir conceptos, ideas y perfeccionar fundamentos teóricos. Las discuciones condujeron a la construcione de algunas iniciativas, que propusieron un sentido mayor a la Educación Física, no sólo en su proceso de planeamiento, sino también de su própria práctica.
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Maria
dc.publisherCentro de Educação Física e Desportos
dc.rightsAcesso Aberto
dc.subjectConcepção crítico-emancipatória
dc.subjectAtividades circenses
dc.subjectEstratégias didáticas
dc.titleAtividade circense na escola: caminhos à organização didática a partir da concepção crítico-emancipatória
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especialização


Este ítem pertenece a la siguiente institución